Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och däckad…

Insjuknade i tisdags med halsont och vass värk i luftrören och sen feber … har inte sovit knappt något för jag inte kunnat ligga ner. Får inte luft då utan jag måste sitta upp hela tiden. Ringde vårdcentralen igår och frågade om de kan ta ett prov för att se om jag haft svininfluensa redan. När jag var i Skottland i somras blev jag ju så sjuk. Men icke då. I Karlskoga har man inte såna ”riktlinjer” utan jag ska bara stanna inne och se till att bli frisk och inte gå ut och smitta ner någon.  Ta prov…hmmpf..vad är det för nåt??  Men jag tycker det vore bra att veta om jag haft det för då är det ännu en anledning att inte ta sprutan.  Fast man vill väl bli av med vaccin och sköterskan sa att man kan få influensan senare när det ändrat sig i alla fall??? Fattar noll?? Då är det väl  ingen vits med vaccin heller eftersom det är gjort mot det som är nu?  Suck…

Har bullat upp på soffan med kuddar och pendlar mellan att sitta lite här vid datorn för förströelse och att vila på soffan. Har som panikkänsla i hela kroppen men det är väl för jag får för lite luft ibland kanske?

Jaja…det blir väl bra till slut det här också.

Typiskt märkligt att jag och min kollega hade anmält oss till en helgkurs med yoga denna helgen och ledaren ringde i måndags och sa att den blev inställd p g a för få deltagare. Alla som ringt ville gå veckokurserna istället. Men det var ju tur då när jag nu blev så sjuk! Har fått tillbaka pengarna och får väl köpa mig nåt trevligt för dom istället.

Nu ska jag vila igen känner jag.  Ha en fin dag och var rädda om er! *kram*

november 12, 2009 - Posted by | Skönhet och Hälsa

2 kommentarer »

  1. Hoppas du kryar på dig fort som blixten och att det är en vanlig flunsa!

    Kommentar av Znogge | november 12, 2009 | Svara

    • Tack..ja..jag gör så gott jag kan.. 🙂

      Kommentar av Moniqa | november 12, 2009 | Svara


Kommentera

