Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag, isande vind och inlämning av bil för service

Lämnade in bilen kl 7 och gick sen hem i blåsvädret men var ordentligt klädd så det kändes faktiskt friskt och skönt. En halvtimmes promenix drygt från stan, lite lagom så man hinner bli varm lagom till man kommer hem. 🙂

Ska bli intressant och se vad det bilkalaset slutar med för summa… är redan uppe i 2800 kr ungefär när bilkillen beräknade sist… och ska det bytas drivaxelmuff eller vad det heter… så blir det 4000 kr till bara för man måste ta bort hela drivaxeln och byta ut. Jag får  nog ta till mig Znogges ord och byta bort min Renault Megane… nu är ju snart allt bytt trots att den gått bara 8 000 mil.  Så den som köper den får ju ett riktigt kalasexemplar!?!?!

idag har jag medicinsk yoga sista gången med 15-gruppen denna terminen. 13-gruppen startade en vecka senare så där blir en gång till. Nästa år ska jag ha yoga på tisdagar istället och jobba eftermiddag må och ti och sen förmiddag resten av veckan. Hoppas det blir mera samlat då med arbetstiden… lite hoppigt att ha eftermiddag varannan dag. Samtidigt är det skönt att ha eftermiddag på måndan för ofta har jag svårt att sova på söndagnätter…då blir det lugnare när jag inte måste upp tidigt. Vaknar i och för sig alltid ganska tidigt men kan ta det lugnt.

Jag har skaffat TweetDeck och det är faktiskt bra för då slipper man hålla på och logga in överallt hela tiden när man vill kolla läget. Skulle vilja komma på om man kan få in WordPress där också… vore ju toppen! Men ser vara att det är Twitter och My space… nån annan som vet?? Märtagreta skrev om att det var så bra och jag tänkte först att det verkade så stressigt men det var faktiskt tillrättaläggande som ger struktur. 🙂

Annars blir dagen ganska lugn… plocka undan tvätt som är ren och torr… torka av lite här och där.. tjae…..får väl se…

Ha en fin onsdag och må så gott!   *kraam*

 

november 4, 2009 - Posted by | 1 yoga, planering, Skönhet och Hälsa, Stroke, yoga må bra | , ,

3 kommentarer »

  1. Det här ska bli skoj att följa dig i din vardag. Du är nog en flitigare bloggare än jag. Jag drabbas av bloggtorka lite emellanåt, men det är väldigt skoj! Allrahelst när man får lite feedback på det man skriver 😉

    Kommentar av Carina | november 4, 2009 | Svara

  2. Jag lider med dig! Vet precis hur det var och hur mycket vår Renault kostade oss. Vänta bara tills fönsterhissarna slutar fungera och rutorna faller ner av sig själv… Det hände vår bil bara efter ett par år…

    Kram!

    Kommentar av Znogge | november 4, 2009 | Svara

  3. Den högrafönsterhissen fram har jag bytt i somras…och kamrem och vattenpump… nu service med ett par extra nya klammer och nya lampor gick kalaset på 3 283:- ..men nu går den som ett spjut…hoppas det varar nu oxå.

    Kommentar av Moniqa | november 4, 2009 | Svara


Kommentera

