Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och gravpyntning

Ikväll ska jag, bror och mor åka till farmorgraven och till pappas grav med lyktor och dekoration inför vintern. Känns märkligt att det är 12 år sen pappa dog.  Han känns så närvarande. 

Igår var jag och min yngste son till Mariebergs shoppingcenter och handlade. Mitt barnbarn ska ha namngivning nästnästa helg och han önskar sig en läragåvagn och en Brio träpis… och det var viktigt de var svarta hade han sagt enligt sin far…hihi..försigkommen liten parvel det där. det dröjer väl ett tag innan han kan använda den men hans pappa lagar maten oftast och då är det kul att han också kan göra det.

Vi hälsade på hos dom på hemvägen och då satt han och fick gröt och var så söt. Han verkade känna igen farmor för han sken upp när jag kom in i köket. 🙂  Efter blöjbyte så fick jag äntligen hålla om honom och vi dansade litegrann i vardagsrummet till fina låtar som han gillar. Han blev så avslappnad mot min axel och somnade nästan… och så gjorde även min vänsterarm… men vad gör väl en avsomnad vänsterarm när man bär på en sån guldklimp?? *hihi*  Tänk att det är så ljuvligt underbart med den lille sötisen. En så stor kärlek. 🙂

Det var kolsvart när vi åkte hem, jag och sonen, men torrt på vägen. Väl hemma igen var det lite kvällssysslor innan läggdags men har nu sovit gott hela natten.

Önskar alla en fin dag och att allt blir som ni vill! 🙂 *kram*

oktober 30, 2009 - Posted by | Barn, children, dancing, Familj, inspiration, love, Skönhet och Hälsa, Stroke, trötthet, yoga må bra |

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

