Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och mildväderdugg

Precis som Znogge sa om detta vädret… ett typiskt Skånehöstväder..och det har vi nu i Värmland.  Eftermiddan blev mörk snabbare nu när vi dragit tillbaka klockan en timme.
Hade svårt att somna igår men vaknade som vanligt när jag skulle. Skönt att jobba förmiddag och komma hem och vila en stund på dagen. Känner av lite hjärntrötthet nu när det händer så mycket på mitt jobb. Jag och kollegan ska byta lokaler och få rum bredvid varandra. Det känns ju jättebra men det blir hundra saker att göra innan och allt ska klaffa på några dagar sen. Jag ska in i ett rum för att ge plats åt de som sitter i rummet kollegan ska ha. Lite katten på råttan på repet. Men så är det ju oftast vid flytt. Det är dock vid såna tillfällen jag känner av mina tillkortakommanden. Blir övertrött och får svårt att gå ner i varv. Som tur är så är det ju övergående detta och det blir säkert bättre när vi har allt klart.

Igår betalade jag hockeybiljetter som makens styvdotter fixat i Skandinavium för matchen mellan Frölunda och Färjestad. Vi blir 7 stycken som ska gå på evenemanget. Ska bli kul! Jag håller dock inte på Värmlänningarna utan de som har en indian på sina tröjor. Lite kul att jag alltid hållit på dom sen jag var tonåring… och fått många gliringar på grund av det . Men en del år har det ju gått riktigt bra för laget. Och sen så är ju faktiskt min Älskling Göteborgare… var det nån föraning om att han skulle komma i min väg?  🙂

Igår köpte jag fin ljung och enar till urnorna på trappen. Stoppade ner lite kärleksört emellan. Ska fixa mossa lite senare när det blir kallare och närmare advent. Är ju faktiskt bara drygt en månad tills dess…. huj vad tiden går!!

200910261541

Kissarna tycker det är dyngväder nu. De springer in och ut och gnäller. Har svårt att bestämma sig.  Är ju  inte kul med blött i tassarna hela tiden. hehe.

Jahapp…. då var det dags för morgonritualen. Ha en fin tisdag och må allt bli precis som du vill! *kram*

oktober 27, 2009 - Posted by | cats, inspiration, Skönhet och Hälsa, Stroke, trötthet, yoga må bra | ,

1 kommentar »

  1. Vacker bild! Och så rätt, bara en månad kvar………

    Kommentar av dagdrivaren | oktober 27, 2009 | Svara


Kommentera

