Lightyliving

Live now when you are alive

Isande klar morgon….

och kan inte elda förrän sotaren varit här och gjort sitt med skorstenen. Tur man kan ha på elen en stund men ack vad elmätaren snurrar. Tur vi har rejält med ved inför vintern.

Idag är onsdag och jag har mina grupper i yoga. Vi har kommit halvvägs nu i programmet och det går jättebra för mina adepter. Roligt när de tar till sig och uppskattar det de lär sig.

Till helgen ska jag på Prova-på-yoga för Maria Graflund. Har anmält mig till en yogahelg också. Ska bli mysigt och inspirerande att delta och ägna sig åt yoga hela helgen!

I måndags klippte jag håret och blev fräsch igen. Märkligt det där när håret liksom bara faller ihop från ena dagen till den andra och man känner…måste få en tid NU för klippning!! hehe.

På jobbet är turbulent och omflyttningar på gång. Jag och min kollega ska få flytta från våra rum för andra behöver dom men vi ska få två rum bredvid varandra. Något vi velat länge. Men först måste ju grejas till med tvättställ och annat och allt ska vara klart innan årskiftet. Och då är det ju passande med alla helger omkring jul. Blir nog svårt att hinna med. Sen ska flytten gå i vartannat med de som ska ut och de som ska in. Jaja, det får bli som det blir. För oss blir det ju bra att kunna samarbeta på närmre håll. Vi är ju bara vi två som sysslar med friskvården som jobb och det är skönt att kunna bolla ideér och annat med varandra mera direkt än med mail. Vi fikar ju ihop men då är detju avkoppling en liten stund.

Förkylningen har lagt sig och har bara lite lätt sveda kvar i halsen och ner i luftrören.  Hoppas att bli av med det snart. Enerverande att känna sig som man gallskrikit sönder sig i slemhinnorna. Men har ingen feber eller värk. Skönt!

Nu ska jag fixa lite här hemma en stund och sen gå ut när solen kommer upp bakom bergen i öster. Ser ut att bli en strålande dag!  *kraam*

oktober 14, 2009 - Posted by | 1 yoga, breathing, energy, frisyr, kurser, planering, Skönhet och Hälsa, Stroke, stroke trötthet värk, yoga må bra | ,

3 kommentarer »

  1. Strålande men kall här med. Precis lagom tills hundkursen startar…
    Ha en fin onsdag!

    Kommentar av Znogge | oktober 14, 2009 | Svara

  2. Så bra att förkylningen verkar ge med sig.

    Jag skulle gärna gå på dina Yoga-kurser om jag bodde närmare 🙂

    Ha det fint!

    Kram från Madonnan

    Kommentar av madonnan | oktober 18, 2009 | Svara

    • Jaa..du skuolle vara sååå välkommen! 🙂

      Kommentar av moniqas | oktober 19, 2009 | Svara


Kommentera

