Lightyliving

Live now when you are alive

Lördag och busväder

Förmiddagen gick åt till att ta in resterande pelargoner och dynorna. Rensat ur urnorna så de är förberedda för höst. Får se vad jag hittar på i år… förra året använde jag ganska mycket mossa och sånt …kan nog bli det i år också…finns så många olika mossor. Lite grenar och kottar och annat som jag hittar. 🙂

Efter lunchen drog jag och mor ner till stan men vi hann bara kliva ur bilen så började det duggregna…typiskt. Men vi gick en runda för det var ju Höstmarknad. Mamsen köpte mig ett par fingervantar för jag hade glömt mina hemma. De hängde nytvättade i tvättstugan. Fast vantar kan man knappt få för många av. De har ett märkligt sätt att skilja på sig och man hittar bara en. Hmm..

Det var ganska mycket folk och nariga vindar blåste på oss… nu är det nog snart dags för första snöfallet verkar det som. Någon sa att det snöade i Kumla och en annan som kommit från Molkolm hade fått snö där. Karlskoga ligger mittemellan så vi får se om det går ihopp och blir vitt på backen här också. Kan kvitta tycker jag.

Köpte med sockermunkar till sonen men jag äter inget sånt längre och det kändes helt okej att ge bort dom. 🙂 Det är gott men jag mår så illa av det.

Nu ska jag grejsa lite här hemma och plocka undan dynorna och annat som vi inte ska använda längre. Garderoberna ska väl också fixas och hallen byta skepnad med inför kyloperioden. Eldar i pannan så det är go värme inne. Mysigt!

Ha en go lördagkväll! 🙂

oktober 3, 2009 - Posted by | Barn, Familj, Skönhet och Hälsa | ,

1 kommentar »

  1. Här blåser det och regnar rejält så jag får se till att få in dynorna i förrådet. Blommorna får däremot vänta… Men visst är det höst och det med besked!

    Kommentar av Znogge | oktober 3, 2009 | Svara


Kommentera

