Lightyliving

Live now when you are alive

Vackert tisdagsväder efter stormen

Jisses så det blåste och regnade igår kväll!! Sittgruppen på trappen for omkring och blomkrukor ramlade omkull. Och i morse var det tjock is på bilrutorna!? JA nu börjar den där jobbiga tiden när man undrar..ska jag byta däcken eller??

Igår var vi på trevligheter med jobbet på Åsen, en anläggning utanför Karlskoga. De har en stor kåta som man får äta och fika i.  Efter maten gjorde vi aktiviteter i grupper, pilblåsning, flytta kubbar med snören med förbundna ögon och en som dirigerar, hästskokastning och luftpistolskytte.

Det roligaste var att skjuta..träffade en 3-poängstavla två gånger… himla kul! Blåsa pilar var inte så svårt..men att träffa den lilla tavlan var svårt i blåsvädret. Kände mig som en inföding där med de små pilarna  hihi.
Sen var det tävling i musik, film, tv-serier…man skulle gissa vad det var för program eller film låten tillhörde…det var kul…och vad man minns egentligen med musik! Det sätter sig fast.

MAten bestod av älgfärsbiffar av älgkött som var närproducerat, rårörda lingon, mosbulle med svamp och grönsaker på och en underbar chremefraichesås kryddad med örter. 🙂

Syndade och åt äppelkaka till eftemiddagskaffet..och det dröjde bara knappt en halvtimme så fick jag kramp i magen. Jag är nu övertygad om att jag mår dåligt av vitt mjöl och socker.

Jag har gått på HFLC-kost i drygt två veckor nu och märkt att de få gånger jag ”råkat” få i mig nåt med socker tillsatt eller mjöl så får jag ont i magen och blir lös . Annars om jag äter dieten utan en massa kolhydrater så mår jag toppen! Grönsaker äter jag ju..typ paprika, gurka, lök, blomkål, broccoli, sallad av alla sorter såjag får i mig vitaminer. Men ingen pasta, gryn, ris, potatis. Undviker produkter med socker i och DET är inte lätt!! Alla charkvaror som pålägg och korv innehåller i princip socker eller druvsocker…jättesvårt att hitta rena produkter. Har hittat en sort av bacon från Scan som inte har socker och den är bra!

Så kolla på innehållsförteckningarna ska ni få se…SOCKER är fasen i nästan allt!!! Och ibland döper de om sötningen till annat.

I helgen var Älsklingen hemma ochvi var i svampskogen och sen en sväng till Åtorps marknad. JAg köpte en fin kvast, en riktig häxkvast som jag har på trappen. Mycket smidigare att sopa med än en piassavakvast.

Det var gott att ha honom hemma och få kramas! 😉 Kissarna fjäskade också väldigt för husse  hihi.

Annars har det varit ganska lugnt hos mig. Har tagit lite kort på trädgården och de blommor som envist blommar så fint bland allt det vissna. Dahliorna får nog snart tas in och alla pelargoner blommar jättefint..men de får allt åka in i källarfönstren de också.

Jahapp..får önska er en fin tisdag och hoppas allt blir som ni vill! *kram*

september 29, 2009 - Posted by | energy, inspiration, kurser, odla i trädgården, planering, Skönhet och Hälsa, Stroke

2 kommentarer »

  1. Vilken härlig dag. Älgfärsbiff låter delikat. Hoppas stormen håller sig borta ett tag nu. Här nuter vi av hela 11 grader..brrrr…men det är skönt när man går hndpromenaden.
    Ha en bra dag

    Kommentar av nika | september 29, 2009 | Svara

  2. Vi fick också en släng av det där ovädret här – oj vad det stormade!

    Kommentar av pruddelutt | september 29, 2009 | Svara


Kommentera

