Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och regn…

Ja det får jag väl anse som bra efter alla planteringar…. bara det inte blir långvarigt.

Har jobbat förmiddag idag och sovit middag efter lunchen. SKönt att det funkar då! På jobbet är det inte så himla rolig stämning bland en del och jag förstår en del men inte att det ska behöva drabba de som inte ställt till det för dom.  Men oftast är det väl  såna som är tacksamma att ge sig på så deinte kommer undan heller för eländet. ?? Jaja…never mind…det får vara hur det vill…jag lägger inte ner energi på det jag inte kan göra nåt åt utan försöker se det som det är. Och så gör jag så gott jag kan med det jag ska göra.

Håller på med HFLC-dieten och märker en skillnad faktiskt i min hjärna…att jag inte är riktigt lika ofokuserad… blir visserligen trött fort i huvet men kan liksom tänka bättre när jag ska göra nåt. Kan tro att det är en mera fettrik kost som  jag behöver… för hjärna består ju till väldigt stor del av olika fett……och behöver det för att funka. Kolhydrater finns ju i det mesta vilket man kanske inte tror först.

Det jag reagerar på nu är att det är tillsatt socker eller druvsocker i de flesta CHARVAROR!!!?? Ett himla läsande om jag skulle vilja ha typ nån  rökt skinka eller bacon. Annar så lagar jag ingen mat som är förberedd.. men ibland kan det vara gott med lite rökt eller saltat.

Har till och med hittat ett recept på ”bröd” som man kan göra och lägga saker på…t o m använda till hamburgerbröd. Och inget mjöl i!!

Denhär bloggenhar en massa smasken! Om du bläddrar ner en liten bit hittar du brödreceptet

http://airamsmat.webblogg.se/

och sen ett fiskrecept som verkar jättegott. Ska läsa mer där och få tips.

http://www.lowcarbkost.com/low-carb-mat.php

Sen denna sidan

 har en massa om allt möjligt om den här typen av diet som är läsvärt. Roligt att tänka om eftersom min mage är jätteglad över att slippa mjöl och socker. Senhar jag gått ner i vikt ..3 kilo på en och en halv vecka men ändå blivit fastare i skinnet och fått mindre rynkor i ansiktet. Låter väl häftigt!!?  Samt att mina fötter blivit mycket bättre från torrhet och det där ”skrapstället” på stortårna liksom bleknar bort. Men det beskrivs när manläser att när man inte tillför kroppen en massa socker och kolhydrater… så har varken bakterier eller svamp nåt att nära sig på…

Ja…det har i alla fall gjorts en del studier och etablissemanget kämpar med näbbar och klor för att vi ska äta dessa kemiska fetter i lättmargariner och you  name it.  Fast visst…jag försöker att hålla allt på en bra nivå… inte bli helt uppslukad av det här..utan håller fast vid det där med socker och vitt mjöl som min störta bov..och naturligtvis TRANSFETTER. Fattar inte att det får användas??!! Men det är ju för hållbarheten… även om jag inte förstår varför man ska äta nåt som är gammalt?? Vi har ju både kyl och frys idag…som kan behålla dugligheten ett tag. Är ju inte som innan elektriciteten.

Ok..nu har jag berättat om detta… som verkligen gjort susen för mig.  Hoppas ni hittar nåt ni kan gillapå de där sidorna.  Varje mål man äter som man kan må bra av är ju värt mycket.

*kram * Ha en fin fortsättning på eftermiddagen! 🙂

http://www.lowcarbkost.com/low-carb-mat.php

september 22, 2009 - Posted by | alternativ, energy, glutenfri, inspiration, odla i trädgården, planering, positiv, recept, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke, stroke trötthet värk, tänkvärt, terapier, trädgård blommor, trötthet, vibration, vikt, yoga må bra | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

