Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och Noa kommer!!

Ja efter jobbet i dag så ska min lille sonson Noa komma på besök innan han fortsätter till sin  mormor och morfar. Ska bli så mysigt att få krama om den lille godingen!

Idag är det fredag och ikväll så tar vi och käkar upp kräftorna jag kokat! Ska bli mums!

Sen ska jag sätta alla lökar i helgen tänkte jag. Det är roligt att planera inför nästa vår. Och jag ska skaffa lite nät att sätta över några tulpansorter. Annars vet jag ju hur det blir med rådjuren!.

Igår eeftermiddag var jag och son ute i lingonskogen. Hittade lite blåbär som var stora som vindruvor nästan. Och faktiskt smakade gott fortfarande. Så jag fick ihop till en ask att stoppa i frysen inför vintern. SUperbra vitamintillskott. Lingonen blev 2 liter rensat…men vi var mest ute för att rekognosera. Blir en sväng i helgen också. För lingon det behövs alltid.

När jag och Älsklingen var ute och plockade svamp förra helgen så hittade vi en massa svarta trumpetsvampar. Jippi!  Så  nu har vi det också. Plus trattisar och gula att ta fram och förgylla måltiderna med.

Jag önskar att ni alla får en fin helg och att allt blir som ni vill!! **Varma kramar från ett frostnupet Karlskoga**

september 18, 2009 - Posted by | Barn, children, Familj, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | ,

1 kommentar »

  1. Åh, vilket fint besök som väntar dig! Ha en riktigt härlig helg.

    Kram!

    Kommentar av Znogge | september 18, 2009 | Svara


Kommentera

