Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och första frostmorgonen

Ja, det var faktiskt is på bilrutan i morse när jag skulle till jobbet.  Fy sjuttsingen, nu börjar det! Kollad runt lite i trädgården men det verkade inte ha tagit några dahlior än… men solen går ju upp ganska tidigt… får se till att plocka in vackra buketter nu och njuta av dom! Och igår fick jag en full låda med tulpan, narciss och vårlökar från Odla.nu!!! Jippi!!!
http://butik.odla.nu/produktpop/3820

Penningbryderiet löser sig så småningom. Alltid chockernade först när man får såna där brev… men nu så ska det ordna sig. Enligt personen var det en kedja av händelser som utlöst i uteblivna inkomster tillfälligt..men jag vidhåller fortfarande att man ska säga till i tid om det verkar gå åt pipan med nåt så man slipper såna här chocker. Jaja.. får väl se hur det blir. Ska i allafall bli löst från borgensåtagandet snart.

Igår morse kokade jag kräftor som sonen varit iväg med en kompis och fiskat upp. Nu står de och suger åt sig den goda lagen i kylskåpet och ska förtäras i morron kväll tänkte jag! 🙂 Ska bli spännande att se hur de smakar! Doftar i alla fall gudomligt!

På mitt jobb pågår en flyttkarusell efter omorganisationen. En del är det extra jobbigt för eftersom de får åka till en annan stad och arbeta.  9 mil om dagen för att göra jobb de kunnat sitta här och göra… det är besparingar det!! Hmm**  nej..ska inte börja tänka på det där..blir bara så frustrerad. Friskvården bedrivs gudseklov på hemmaplan… men vem vet vad för idéer som ploppar upp nånstans?

JAg är mycket mera på Facebook nu och har funnit det roligt för jag har så många av mina vänner och släktingar där som jag nu fått mer kontakt med. Alla såna där grejer som poppar upp som man kan vara med i är ju bara att ignorera. Är inte förjust i såna där spel att bygga en massa saker..men en del quiz är kul..där man får testa olika saker.

Den här bloggen är dock en fast punkt i tillvaron och se nu att jag kommit upp i över 110 000 besökare sen start! Rätt häftigt att tänka på att så många får träffar på den här sidan. Men visst ..jag har mycket länkar till intressanta saker som många gillar förstås?

Får många inbjudningar på mailen om att tjäna pengar på bloggandet..men tycker än så länge det känns för jobbigt..att binda upp sig vid datorn. Jag skriver ju här för att jag tycker det är roligt och  när jag känner för det.

Hoppas ni får en bra och fin dag! Mys i solen..den värmer faktiskt lite fortfarande!*kraam*

september 17, 2009 - Posted by | 1 yoga, andliga energier, breathing, energy, Familj, inspiration, odla i trädgården, Skönhet och Hälsa | , , , ,

3 kommentarer »

  1. Is?! Hjälp!!!

    Skönt att det verkar lösa sig med borgen! 🙂

    Kommentar av ninnibeth | september 17, 2009 | Svara

  2. Nån frost har vi inte ännu här i Bad Ischl, regnet i morse har försvunnit och snart skall jag ut efter en KATASTROF på min blogg. Jag har råkat radera alla inlägg hela september åtminstone … och kanske några till.

    Känner mig bestulen eller nåt.

    Facebook ligger i träda för det mesta. Har liksom inte kommit ”in i” hur man gör o s v … Har fullt upp med bloggen.

    Kramar!

    Kommentar av skatanstankar | september 17, 2009 | Svara

  3. åh kräftor va gott ! 🙂 kom på ikväll att vi har ngr kvar i frysen, kanske äter dom i helgen 😉

    Kommentar av Ullies blueberry | september 17, 2009 | Svara


Kommentera

