Lightyliving

Live now when you are alive

Känner mig trött och ledsen…

Har gått i borgen för en lokal som jag nu fått papper på har en hyresskuld på 21 000 som jag ska betala omedelbart!! Hur kan man sjunka så lågt och ljuga? Utnyttja andras godhet?? Näee…jag ger snart uppmed den personen…. att hjälpa blir att stjälpa alla omkring… så sorgligt.  Och när jag ringde den som är hyresvärd innan jag skrev på och frågade om lokalen som skulle hyras så fick jag till svar att de inte skickat nån avi än…..??? Det var inga problem!! *kräks nästan* Det sa ju människan bara för att få in pengar!!!!!!

*suck*

september 15, 2009 - Posted by | Barn, stress, Stroke, trötthet | , , ,

8 kommentarer »

  1. Hej
    Man ska aldrig gå i borgen för andra

    Kommentar av ingmarie | september 15, 2009 | Svara

    • Och vem är du?

      Kommentar av Moniqa | september 15, 2009 | Svara

  2. Fy f:n! Men kan du verkligen bli retroaktivt skyldig? Skulden måste ju ha uppstått innan du skrev på. Kolla upp det!
    (((kramar)))

    Ingmarie, det var ju en schysst & medkännande kommentar…

    Kommentar av ninnibeth | september 15, 2009 | Svara

  3. Tack vännen ninnibeth för din kommentar… ja… ska kolla det där… är virrig nu. *kraam*

    ingmarie: jag skrev ju verkligen inte på för en person jag trodde skulle lura mig!!

    Kommentar av Moniqa | september 15, 2009 | Svara

  4. Jag skrev en gång på borgen för min exman… och efter skilsmässan bedyrade han att jag inte skulle oroa mig. Ett år senare får jag krav på närmare 20000 på det lånet… och han svor fortfarande på att jag ”kunde ta det lugnt”… Nu redde det sig ändå, men inte ens för en nära och kär skulle jag våga idag. Att bli utnyttjad är hemskt, och ofta är borgen en ren formalitet idag. Till exempel behövde ju mellansonen och fästmön borgen för lägenheten, bara för att de är unga och arbetslösa. (eller var, då, inte nu)… Hoppas det ordnar sig för dig, roligare kan man ha för pengar!

    Kommentar av Märtagreta | september 15, 2009 | Svara

  5. Det gamla talesättet ”Den som går i borgen går i sorgen” stämmer många gånger. Man litar på att det ska gå bra för oftast handlar det om en nära vän eller släkting. Därför blir besvilkelsen så stor när det går så här.

    Om du bara visst hur många det är som slarvar med sina hyresbetalningar Jag har sett det så många gånger när jag arbetade i fastighetsbranschen…

    Hoppas det ordnar sig på något vis…

    Kommentar av Znogge | september 15, 2009 | Svara

  6. Hoppas att det löser sig ! Bra tips från Ninni. Kram !

    Kommentar av Ullies blueberry | september 16, 2009 | Svara

  7. Ja fy fan.. Ibland ska man inte vara snäll och ställa upp.. Även om man vill, så måste man också se till sitt eget bästa. 20 000 kr är inte direkt en handpenning…

    Kommentar av turez | september 17, 2009 | Svara


Kommentera

