Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och yoga

Veckan rullar på och jag konstaterar att det är mitt i veckan helt plötsligt. Ute är det ganska varmt och vädret varierande.  Både jag och sonen känner som det är någon slags förkylning på gång som inte verkar vilja bryta ut. Hoppas det inte är nån med knorr!?!?!?

Katterna verkar må bra i alla fall och jag ska beställa vaccinationstid åt dom. Ett år går fort! Förra året vide den här tiden var de små dunbollar. *hihi* Nuär de två stora kattfröknar som har fullt upp med att markera sin tomt för andra katter som förut haft vår tomt som nån slags frizon. Bassey är den som är kaxigast och Shirley Princess hon blir jagad.
Igår hälsade jag och yngste sonen på barnbarnet i Örebro. Så stor han blivit!! Skrattar och är så söt så jag smälter! !!!! Jag har köpt en matstol från IKEA oh lite prylar som är bra närhan ska börja sitta med vid bordet närhan hälsar på.  S åmycket det finns att handla om man vill!

Jobbar eftermiddag och ska städa på förmiddagen i trädgården. Behövs ta bort sånt som blommat över och ge plats för det som blommar nu. Har inte varit nåt inbjudande väder direkt att hålla på ute men nu måste jag det för det ser så trist ut.  Sen i slutet av september fårjag lökar från Odla.nu som jag beställt. Kunde inte låta bli! Beställde vita olika sorter som jag tänke sätta tillsammans runt en stubbe efter ett äppelträd vi sågade ner för några år sedan.

I helgen ska det plockas lingon har jag tänkt. Mor och jag ska fylla på lingonförrådet inför vintern. Gott att ha det i frysen och kunna ta fram allt eftersom och använda till gröten och i bakning. Sen är det ju vissa maträtter som kräver lingonsylt. 🙂

Önskar er en fortsatt fin vecka och att ni får precis som ni vill! *kram*

september 9, 2009 - Posted by | 1 yoga, Barn, Blommor, cats, children, energy, Familj, inspiration, odla i trädgården, Skönhet och Hälsa, Stroke, trädgård blommor, yoga må bra

1 kommentar »

  1. Just nu går det mycket förkylningar och annat skräp. Även sådant utan knorr!

    Kram!

    Kommentar av Znogge | september 9, 2009 | Svara


Kommentera

