Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och REGN

Ja det var allt en himla tur vi klippte gräset här igår… för idag är det ett regnande utan dess like. Men gårdagen…det var ju en riktig sommardag. 20 grader varmt vid sextiden på kvällen… helt underbart! Ja gräset…det kommer väl växa med kanonfart nu.

Idag ska jag till frissan. Är nu 7 veckor sen jag var där sist… och när man har en ”frisyr” så är det dags. För nu börjar det inte vara en frisyr längre. Underhår växer fram… det blir för långt över virvlar och luggen över glasögonen. Tänk för inte så länge sedan vågade jag knappt gå till en frisör. Tyckte de klippte mig så konstigt… och jag var sällan nöjd…men det var för att jag ville se ut på ett speciellt sätt…som jag alltid sett ut ungefär. Så jagklippte mig själv oftast och ibland hempermanent och toning osv . Men nu så har jag hittat en frisör och hon vet exakt hur jag villha det för att det ska passa just mig. GLAD för att ha hittat Susanne på Nya Brodway i Karlskoga!

Och jag har ju tjänat in många års hårklippningar på både mina barn, man och mig…för jag har klippt dom i alla år. Så nu kan jag med gott samvete unna mig det själv! Ja..vet….klart jag kunnat det ändå… men det känns lite speciellt i alla fall.  😉

Idag jobbar jag eftermiddag och ska  träna min medicinska yoga lite mer ingående. Är ju skillnad när man ska leda en grupp och att göra det själv. Man behöver träna så att orden kommer naturligt vid varje rörelse… och man säger det där extra som kan vara viktigt för att man ska följa på rätt sätt. Lätt att man själv tycker att det är naturligt att göra si eller så… men det kan vara avgörande för en rörelse att tänka på små detaljer för att det ska bli bästa effekt.

T ex att vid framåtfällning..när man står och djupandas… att slappna av i magen… och inte motarbeta rörelsen…. utan låta baksidan mjukt töjas. Hela tiden är det så… du använder rätt muskler som behövs för rörelsen och och motarbetar inte med de som inte behövs för det du ska göra.

Tänker på det när jag ska diska t ex…  om jag märker att jag spänner vaderna.. höjer axlarna…. biter ihop käkarna… tar då ett djupt andetag och försöker släppa efter ialla spänningar och fokusera på själva diskandet och det som krävs för att göra just det. En bra träning  i vardan att fokusera på nuet. Finns massor med tillfällen att göra så. 🙂

Ha nu en bra och skön onsdag även om det regnar! Tillfälle för mys! Och tvätta händerna ofta!!

*kraam*

young-woman-practicing-yoga-in-forest-rear-view-~-SB10063442D-001 (2)

augusti 26, 2009 - Posted by | 1 yoga, back pain, inspiration, planering, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, trötthet, yoga må bra | ,

2 kommentarer »

  1. Hej jättekul att du tittade in hos mig!! Vore3 skoj att hålla kontakt här när du inte är på sd så mycket.. Kramen

    Kommentar av Lindis | augusti 26, 2009 | Svara

  2. Frisyren ja… Min har några vecker för mycket på nacke! Måste ta mig i kragen och beställa en tid. Tack för puffen!
    Kram

    Kommentar av Znogge | augusti 26, 2009 | Svara


Kommentera

