Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag med solsken och bättre hälsa

Ja, känne rmig faktiskt riktigt skaplig idag. För första gången på hela veckan. Det var då på tiden!. Men visst… får ta det lugnt för orken har visst dragit sin kos. Det är dock skönt att det släppt med den där hemska sjukdomskänslan och febern. Tvättade håret idag och det var gudomligt. Har knappt orkat tvätta mig på hela veckan. Men nu ärjag fräsch som en nyponros.  🙂

I morron fyller min älskade mellanson 25 år! Får se om vi kan träffas. Jag vet inte om jag orkar köra ända dit och han är upptagen med sitt. Men men…vi får se som sagt. Vore så kul att få träffa honom. Hoppas det blir lika fint väder som det var den dagen han föddes. En riktig högsommarvärmesdag. Det var soligt sent det året och minns att sommaren var ungefär som nu och sen en otroligt kall och snörik vinter.

Min son som blivit pappa har börjat jobba några veckor fram tills han ska börja läsa igen på sin socionomkurs. Skönt att han har ett jobb att ta till nu när det kostar med en liten. Jag har börjat ge en månadspeng till den lille sonsonen. *hihi* Den kommer säkert till pass.

Jahapp…ikväll ska min yngste son på en spelning med sina kompisar som har ett spelparty på Melkers här i stan. Same Old Story kallar de sig och är otroligt duktiga. Musiksorten är väl inte så populär bland äldre men jag som” växt upp” med dom har lärt mig gilla den!  Minns när min äldste son spelade Rage against the machine… och typ sånt hur förskräckligt jag tyckte det lät. Men så fick jag lyssna i hörlurar på utvalda låtar och då kunde man urskilja de olika instrumenten och takten helt annorlunda. Så nu här jag det annars också på ett annat sätt när jag lyssnar på både hårdrock och punk. Jag kan ju säga att en trummis som spelar hard core får ligga i   hahaha”’  jisses vilken takt.

Mina gladiolus har börjat sträcka ut sina knoppar mot skyn nu och kanske de slår ut i helgen?  de vid trappen är limegröna.. blir vackert till de olika röda blommorna.

Ja då får jag önska er en skön helg och hoppas ni får hålla er friska!! Må så gott!  *kramar från östra kanten av Värmland.***

20090704667

Liten blivit stor 🙂

augusti 14, 2009 - Posted by | Familj, music, rock, Skönhet och Hälsa, sommar, Stroke, trädgård blommor, trötthet | ,

2 kommentarer »

  1. Önskar dig en härlig helg nu när du piggnat till! Hoppas sonen blir festligt firad på sin stora dag!

    Kramar

    Kommentar av Znogge | augusti 14, 2009 | Svara

  2. Men vilken stilig pöjk! 🙂
    Hoppas att du sett det sista av basseluskerna nu!

    Kommentar av ninnibeth | augusti 17, 2009 | Svara


Kommentera

