Lightyliving

Live now when you are alive

Så var det vanlig sommar igen… en stund

Satt på baksidan på altanen och njöt av lite fågelsång och fikade samt läste morgontidningen. Så himla mysigt! Kissarna tassade försiktigt omkring i det daggvåta gräset. Skatorna höll uppsikt på dom så de inte kom för nära deras björk. Lite lustigt att det är precis som skatorna vet att mina kissar bor här. När det kommer andra katter in på vår gård blir det ett himla liv på både skator och kajor. Men det är ju bra att de väsnas då för då vet jag att det kan bli slagsmål med mina katter och de som kommer. Då kan jag jaga bort inkräktarna från tomten. 🙂

Igår bjöd Älsklingens äldste som på trerättersmiddag. F
Förrätt: Potatis. och purjolökssoppa, med en klick creme fraiche och ett par blad av mynta samt lite småsmulat bacon som var hårdstekt.. Kryddning körvel, rosmarin, basilika, salt och peppar. Vansinnigt gott!

Huvudrätt: Biff Wallenberg med potatismos, gröna ärtor och rårörd lingonsylt samt en lite grön kvist persilja. Mmm så gott!
Efterrät : Kladdkaka med Polly. Vispgrädde med färska hallon. Aaah, så smaskens!

Gissa om vi var mätta och belåtna. Blev serverade med tallrikar vid bordet och slapp att ta bort dom också. Han är verkligen duktig nu. Har gått sitt andra år på Hotell- och Rest linjen och lärt sig mycket.

Jahapp… annars har vi inte gjort så stora svängar. Hade besök av NOA igår… vi gick en promenad med barnvagen i kvarteret och jag fick känna mig farmorig…gissa om jag kände mig märkvärdig!!!??!! *hihi* Han växer så och utvecklas. Otroligt söt så man smälter!!!

Nu har jag bara två jobbarveckor kvar sen gårjag på fem veckors semester! Ska verkligen bli sköööönt! Men först alltså 10 arbetsdagar att ta sig igenom. Försöker att varva ner så jag inte är för triggad när jag ska gå hem och måste ha en vecka på mig för återhämtning.
Må så gott och ha en skön söndagkväll! *kram*

juni 21, 2009 - Posted by | Barn, children, Familj, inspiration, kurser, Skönhet och Hälsa

2 kommentarer »

  1. Hmmm… vattnades ordentligt i munnen vid genomläsningen av den här posten, hehe…

    Hoppas att fortsättningen av sommaren blir lika trevlig! Och, förresten, vad praktiskt med skator som vaktposter! 😀

    Ha det så fint och

    Kram

    Kommentar av Sam Zodiac | juni 21, 2009 | Svara

  2. Hej
    Vet inte hur jag hamnade här men det var kanske meningen.
    Ska läsa vidare nu
    Trevlig vecka

    Kommentar av Lena | juni 21, 2009 | Svara


Kommentera

