Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och frukost i morgonsolen

Ja, det var härligt att sitta på baksidan och käka och lyssna på koltrasten och bofinken som nästan tävlade i att sjunga vackert! Underbart. För ett par dagar sen kändes det som jag aldrig skulle få uppleva det igen med all kyla och rusk.  Grönskan är massiv nu och det känns att det nog är sommar trots allt. 

Igår var jag till tandläkaren och fick konstaterat att jag skött mig ännu ett år. Lite tandsten som hon tog bort men annars inget att höja på ögonbrynen för. Ja det skulle då vara de 715 kronor man får betala för det hela men jag är så otroligt tacksam att jag har en så underbar och duktig tandläkare efter min ungdoms fasor med tandläkarmaror.

Här i Karlskoga är vattnet otjänligt att dricka på grund av kolibakterier som de hittat vid prover. Hemskt att inse hur känsligt det är med kommunalt vatten. Så mycket som blir drabbat. Sjukhuset har hämtat vatten från Degerfors för att ha till patienter och annat. Tänker på alla dagis också och gamlingar som kanske har svårt att fixa att koka allt vatten de ska dricka eller ha i maten.

Jag fick ett sms från sonens kompis i Stockholm efter tandläkarbesöket och där stod Drick inte vatten vad du gör!!  Jag visste inte då att det var infekterat utan relaterade till tandläkarbesöket och tänkte men jag har väl inte gjort nåt som det kan vara farligt att dricka vatten efter??  Jag messade tbx….-vad menar du??  och då ringde hon upp och  frågade…-men har du int ehört?? det är ju farligt att dricka vattnet i stan!??  Näe det hade jag ju in te..hade inte lyssnat på nån radio eller varit vid datorn och läst nåt. Men det enda vatten jag använt på morgonen var till gröten och kaffe och det blir ju kokt. Det kändes lite läskigt att man kan gå så där i ovetskap och få i sig sånt som man kanske blir sjuk av.

Nu har vi ju rätt otrolig mängd koliebakterier i oss… men de är liksom i rätt ända av kroppen. Men lovar… ska inte dricka ur kranen fast det blir besvärligt om det här håller i sig över midsommar med all matlagning till hungriga karlar. Hmmm.

Jaja, det är som allt annat. det blir som det blir. Vi får göra så gott vi kan.

Hoppas ni får en fin onsdag. Verkar ju lite lovande med morgonsolen. Må så gott!!

*kraam*

juni 17, 2009 - Posted by | Familj, garden, inspiration | ,

5 kommentarer »

  1. Du klarar dig nog från Colibakterierna om du kokar vattnet. Eller?
    Kramis

    Kommentar av Filuran | juni 17, 2009 | Svara

  2. Hoppas det ordnar till sig med vattnet för man är liksom van vid att kunna ta sig en klunk då och då…

    Kram!

    Kommentar av Znogge | juni 17, 2009 | Svara

  3. Ja då, det ska kokas så det bubblar…så det ordnar sig.. men det är som du säger Znogge….klunken..den skanar man! Kramis

    Kommentar av moniqas | juni 17, 2009 | Svara

  4. Saknar man…var det som det ska stå 🙂

    Kommentar av moniqas | juni 17, 2009 | Svara

  5. Det kan lätt bli fel 😉

    Kommentar av Znogge | juni 17, 2009 | Svara


Kommentera

