Lightyliving

Live now when you are alive

Fortsättning med bilen………

Man ringde från Helmia och sa att hela mackapären för hissanordningen var död… och måste bytas ut!!!! Och har vi tur så hinner det komma reservdelar i morron bitti och jag kan få bilen vid 8 -halv 9…men kommer inga grejor sätter han fast rutan så jag kan åka i allafall på examensfirande och får lämna in den till veckan. *SUCK***

5 099 kronor kostar kalaset med arbete. Som hittat och precis vad jag behöver nu i semestertider!?!?!?!?!?  Så jämrans dyrt det ska va?? Och bilen är bara 5 år drygt. Och den rutan används nästan aldrig? Kanske varit en raggare som haft den förut?  *hahaha* och hängt ut och dunkat i plåten så fönstret skallrat???

Mitt emot på andra sidan vägen ligger Mekonomen…tänkte ett tag säga att ni kan ju fråga om de har nån fönsterhiss hemma? Ja ni, visst är det typiskt att det ska sluta fungera det elektriska när man mest behöver det? De är antagligen billigare också men jag har inte tid med jämförelser just nu.

När jag kom hem med bussen efter jobbet sken solen riktigt varmt en stund och lättade upp lite. Skönt! Kissarna njöt på trappen och kråmade sig väldeliga. 🙂

Nu ska jag vila en stund för jag är aptrött. Må så gott allesammans!!

*kram*

image010[1]

juni 11, 2009 - Posted by | Uncategorized

3 kommentarer »

  1. Jag säger det igen, vilken tur att vi blev av med vår bil! Det är väl inte den som du köpt… Hoppas jag…

    Kommentar av Znogge | juni 13, 2009 | Svara

  2. Njae…den köpte jag i Kristinehamn…en ägare före… men det var nog inte ni?? *hehe* neeh..får hoppas det var nog för ett tag. *kram* Min son har köpt en Toyota… supertrivs med den.

    Kommentar av MOniqa | juni 13, 2009 | Svara

  3. Puh, där hade ni tur för vår hade en hel del andra små pikanta åkommor”

    Kommentar av Znogge | juni 14, 2009 | Svara


Kommentera

