Lightyliving

Live now when you are alive

Avbokat tandläkartid för bilruta ramlat ner i dörren

Alltså, visst är det märkligt!=!= En 5 år gammal bil så händer det? Kom ut och skulle åka iväg och får se att rutan på pasagerarsidan är nere och stolen genomvåt. Men kära nån?? Jag har ju inte haft den öppnad?? Knappen funkade inte och rutan var så långt ner i dörren att det inte gick att få tag i den! Och i morgon fredag ska jag ha bilen för att åka på studentfirande och ha två passagerare med mig?!?!??

Jag ringde Helmia som är återförsäljare till Renault och Volvo och fick lämna in bilen nu p morgonen och sen ta mig till jobbet i ösregnet. Hade dock tur att Dfs-busen kom precis så jag kunde åka med den. Har jag tur så är det bara nån liten upphängningsgrej som ska bytas men harjag otur så har hela hissmaskineriet havererat av nån anledning!??!? På en så ny bil? Fattar det inte??

Hoppas nu de inte bara byter alltihop och jag får betala 4 – 5 000 kronor utan ser om det går att göra nåt enklare billigare men bra först!!Det vill jag ju tro på! 🙂 Men man har ju hört så mycket udda om bilverkstäder idag såman blir ju lite luttrad? Men posiitivt tänkande här nu då!!

Annars så är livet ganska upp å ner här hemma. Men försöker se klart på saker som händer hela tiden och vad de innebär. Nog om det!

Önskar er en skön torsdag och må så gott!

*kram*

juni 11, 2009 - Posted by | alternativ, planering, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, Stroke, trafik, trötthet, utmaning | ,

3 kommentarer »

  1. Ja, mycket underligt kan hända, specielt när man
    har ett Franskt bilmärke, har själv haft en Renault.
    Ja ,säger bara det, allt hände, alltid lossnade det något.
    Lycka till

    Kommentar av Lena | juni 11, 2009 | Svara

    • Ja det kanske är så? Men den går som en klocka annars och är behändig att köra. Kanske lite dålig sikt snett bakåt för stolparna bak lutar i siktriktningen. Menmin väninna råkade ut för samma med sin Golf och den är tysk och min mans svåger har en Volvo…. ??

      Kommentar av moniqas | juni 11, 2009 | Svara

  2. Det här lät välbekant! Samma sak hände vår två år gamla Renault. Allt hände förresten med den. Faktum är att det var den sämsta bil vi haft så en Renault skulle jag ALDRIG köpa igen! Tack och lov bytte vi till en Toyota!

    Hoppas det ordnar sig….

    Kommentar av Znogge | juni 13, 2009 | Svara


Kommentera

