Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag med ösregn

Brrr..fasen va kallt det är!!  I morse var farmors Märkvärdighet med i Karlskoga Tidning! *hihi*  så fin så! I morgon är  han med i Karlskog-Kuriren.  Inte klokt vad det är kärt med den lille. Nog för att jag älskar mina egna pojkar oerhört mend en lille har väckt nåt i mig som jag aldrig känt förr. Men det är nog så med barnbarn.. man förstår inte riktigt vad de pratar om som fått det förrän man själv är i den situationen.  Helt otroligt! SKulle kunna ta ner månen omjag kunde och han ville det. *hihi*

Idag ska vi käka pizza på jobbet istället för att åka ut på den årliga försommarlunchen. Vädret inbjuder inte till att sitta ute och käka. Men jag ska plocka med en massa blommor så vi får det fint i lunchrummet och lite känsla av sommar ändå.

Ska dra till en klädaffär och se om jag hittar något snyggt att sätta på mig på fredagens examenfiranden.  Kanske får gå till sportaffären och köpa nåtvarmt underställ???  Inte kul med den här kylan. Regn går an men kyla..fy för den lede.. är så trött på den!!

Kissens tillfrisknande går framåt och hon är mycket piggare och med nu. Hon har varit lite som i chock från början… kanske hon fick en hjärnskakning också vid olyckan? Men som sagt..börjar bli mer och mer alert. Hon har ätit bra hela tiden och tar sin medicin duktigt. Det ärju tur. Har sex dagar kvar av kuren och nu har tassen läkt ihop så hon inte behöver ha tratten på sig. Hoppas att klofästet drar ihop sig ännu mer så vi inte behöver knipsa av något där.
Den andra kissen är också sig lik nu. Tror inte hon fattade riktigt vad som hänt när den andra kom tillbaka efter drygt fyra dygn. Hon blev som i trance på nåt sätt och bara satt och glodde hela tiden. Men nu busar hon och är aktiv igen.

Jahapp… det var det om det…  nu ska jag lägga mig på soffan på spikmattan enstund och slappna av. Den ärhelt fantastisk att ställa tillrätta i kroppen!! Köpte shaktimattan.. eller rättare sagt köpte två stycken, så jag och Älsklingen kan ligga samtidigt ochvila. Och då fick jag frakten gratis. Bra!

Må så gott och ta på er varmt!  *kraam*

juni 10, 2009 - Posted by | cats, children, Skönhet och Hälsa, sommar, Stroke |

4 kommentarer »

  1. Hej tjejen!
    Jag som tyckte att jag läste tidningen så bra men ack.
    Fick gå och titta en gång till…ju där var han lilla Noa. Han var så söt så.

    Ha en bra dag.

    MVH Laila

    Kommentar av Laila | juni 10, 2009 | Svara

  2. Så skönt att lilla katten piggnar till.

    Vi ska på student på fredag och då är det utlöovat 12 grader och regn. Mina klädplander är redan ändrade!

    kram!

    Kommentar av Znogge | juni 10, 2009 | Svara

  3. Köpte en spikmatta, och nu har sonen snott den och lånat ut den till grannen!!! 😦

    Kommentar av Märtagreta | juni 10, 2009 | Svara

  4. Kanske värt att ta fram spikmattan? Jag har en jag med…men använder den sällan. Sover man bättre av den, tro?

    Kram

    Kommentar av madonnan | juni 13, 2009 | Svara


Kommentera

