Lightyliving

Live now when you are alive

Veterinärbesök och ev nervskada i ryggslutet

Men det verkar inte som något är brutet i ben och höfter utan antagligen en rejäl smäll som tryck till nervrötter i ena sidan. Hoppas på det bästa att det ska läka. Hon kan gå normalt rakt,,men om hon lägger sig på golvet och det är lite halkigt så tar hon sig inte upp. Men äter och dricker och det är ett gott tecken när det gäller henne för hon har aldrig varit så begiven på ätande som den andra kattfröken i familjen är. 🙂

Hon fick en pc-spruta för ev infektions skull och ska äta tabletter i 10 dagar sen. det blir ju ett kapitel för sig förstås.  Hmm..hehe. Men det är ett väldigt litet problem nu känns det som! 🙂

Jag jobbar igen nästa vecka en halvtimme då och då för de två timmar jag använt nu för kissen. Skönt att jag kan göra så. Idag hade jag bara en bokad och hon kunde gärna vänta sa hon. SKönt!

Jahapp.. nu var det dags för lunch och sen lite vila. Natten har varit krävande både emotionellt och fysiskt.

Må så gott allesammans!

*kram*

juni 5, 2009 - Posted by | back pain, cats, Familj, Skönhet och Hälsa

2 kommentarer »

  1. Så skönt att hon är hemma igen! Håller en tumme för att hon ska återhämta sig helt från olyckan.

    Kram!

    Kommentar av Znogge | juni 5, 2009 | Svara

  2. Min jättestora Tigerkatt har också en skada i ryggslutet, en gammal skada, han är 10 år. Ibland blir han stel och i våras kunde han inte få upp svansen.

    Tänk på att Bachdroppar är jättebra för djur också, Five Flower Remedy, (akutdroppar) ger jag alltid till mina djur när nåt hänt, vilket det gör ibland.

    Kram på dig!

    Kommentar av Märtagreta | juni 8, 2009 | Svara


Kommentera

