Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och den lilla fightern har hittat hem!!!!

Ja, precis som Märtagreta och SamZodiac sa så är det en sjutusans fighting spirit i lilla Shirley!!! För i natt klockan halv två hörde min son som satt och spelade vid datorn att det PEP utanför dörren och när han öppnar den så slinker Shirley in och jamar och verkligen talar om HÄR ÄR JAG… och var är MATEN???   Mattias ropade och väckte mig som kom ner och höll på att svimma av glädje över att se  den lilla tigern.  Så himla skönt… och hon kunde gå och äta utan att något märktes. Men sen när hon gick uppför trappen för att, antar jag, gå till min säng så syntes att hon haltade rejält på ena sidan. Så idag blir det veterinärbesök,  det har ju gått drygt 4 dar sen hon blev påkörd så jag vet inte om det är något de kan åtgärda nu men vill i alla fall få henne kollad. Du lilla lilla fighter… så himla underbart att se dig igen… kändes som du var helt lost. Gissa om vi sen sov nära och tätt och hon spann mest hela tiden och tryckte sina trampdynor mot min arm. *hihi*

Bassey verkade helt paralyserad av att se henne igen… och ja.. nästan som avundsjuk för all uppmärksamhet som Shirley fick. Men jag pysslade om henne också och kelade med henne så hon blev lite mer avslappnad till slut.

Ja så på efternatten har jag inte sovit mycket men är så lycklig! Tur det är fredag i allafal! Ska inte jobba en massa dagar innan ledighet.

Nu vet ni det!

Och på lördag får jag träffa Farmors Märkvärdighet kung Noa…*hihi* och krama honom igen. Har fått så många fina kort på Förnämligheten och han ser så klok och superfin ut!
Ja ni, livet är upp och ner hela tiden. Gäller att hänga med och att orka med alla känslostormar. Det är när det går så bra som det gjort med mina älsklingar som man står ut med det som är mindre roligt! 🙂

Önskar er en skön helg och TUSEN TACK för ert stöd när det varit jobbigt!!

*kraaaaaaam***

juni 5, 2009 - Posted by | Barn, cats, children, energy, Familj, positiv, Skönhet och Hälsa, Stroke | ,

2 kommentarer »

  1. Men va underbart skönt! 🙂
    Välkommen hem Shirley! Håller tummarna att veterinären kan hjälpa!

    Kommentar av ninnibeth | juni 5, 2009 | Svara

  2. Va’ skönt att Shirley kom hem igen! 😀
    Jaha…där ser man hur dålig koll jag har på omvärlden! 😦
    Hade det inte varit för en länk till min sida, så hade jag inte fått den glada nyheten!
    Nåja, bättre sent än aldrig!

    Trevlig fortsättning på sommaren nu!

    Kommentar av Sam Zodiac | juli 2, 2009 | Svara


Kommentera

