Lightyliving

Live now when you are alive

Har lugnat ner mig på min spikmatta

..och lyssnat på en gammal goding, Vangelis, Cronicle, och nu känns det bättre. Igår kom våra två mattor med posten. Tänkte det var lika bra vi hade varsin. Kan vi ju ligga där och filosofera och slappna av. 😉  Det är märkligt hur det sätter igång energierna bara efter nån minut. det nästan bultar efter hela ryggen och sen jämnar det ut sig och bli alldeles varmt och man blir helt avslappnad. Som man skulle ha bomull i kroppen. Helt suveränt skönt! Har testade att ligga på sängen för det känns mjukare men då såg jag sen att min svank inte hade legat mot alls knappt. Så det blir till att ligga på golvet även omdet känns lite obekvämt de första minuterna.

Ute blåser det nästan storm och grannens lutande ek ser ut att verkligen få hålla i sig. Ramlar den lär deras hus inte bli för roligt . För eken är enorm med grenar åt nästan bara ett håll. Sen har de en björk som står precis innanför deras staket som lutar mot vårat hus och övre hälften av den är iprincip innanför vår tomt. Har frågat flera gånger om de inte kan ta ner den men de svara bara att  ”tänk förr så mycket träd det var här när vi flyttade in”  Jaja, så kan manju tänka också. *haha* gu va knäppt. Och jag tänker då inte vara med i Grannfejden!!

 Vi ska i alla fall ta ner ett sälgträd som vuxit i raketfart och skymmer vår andre grannes baksida.  Inte kul när det helt plötsligt blir skugga där man räknat med att  få sol.

Mina dahlior börjar kika upp så smått och det ska bli spännande att se de som är tvåfärgade i gulorange och märkrött…  om de blir som på bilden.

Mitt barnbarn mår bra och äter och sover fint. Mysigt att höra gnyende i telefonen. *hihi* Har fått de första badbilderna också. Ser helt aaaaaah-avslappnad ut. Så gullig! Visar er en bild där jag håller en 1 dygn gammal liten Noa i famnen. 🙂

Jobbar eftermiddag idag och har två förbokade. Bara en akuttid kvar. Får väl se om nån ringt på röstbrevlådan.

Ni får ha en fin dag och håll i hatten i blåsvädret!! *kraam*

maj 27, 2009 - Posted by | Uncategorized | ,

5 kommentarer »

  1. Vår granne har också ett sån’t där monsterträd som skymmer vår veranda. Vi bad dom frisera det lite, men då tar dom bara dom nedre grenarna som varken gör till eller ifrån… Grrr!

    Kommentar av ninnibeth | maj 27, 2009 | Svara

    • Ja..inte kul när det ska verka så där besvärligt på nåt sätt. Men huvudsaken vissa får trivas så…….

      Kommentar av moniqas | maj 27, 2009 | Svara

  2. Ack så skönt det är att inte ha några grannar, tänker jag!

    Hur som helst, du ser ut som om du är rädd att guldklimpen ska gå sönder, men jag förstår dig! Underbart. Sen en annan sak, du är ruskigt (eller, hon ser ju också bra ut) min mans syssling eller A-kusin (som man säger på Gotland, i Jämtland kallar vi det Tremänning). Jag tror alltid det är hon som varit ute på facebook när jag ser din bild, tar flera sekunder att koppla att det inte är Bettan utan du!

    Kommentar av Märtagreta | maj 27, 2009 | Svara

  3. Jaså? ja…har en dubbelgångare i ..var var det nu då?…Glanshammar,,som jobbar på Bokia…och heter Elisabet… som min ungdomsväninna träffat en gång på nån bokmässa..och höll på att sätta i halsenoch svälja tungan…exakt samma sätt att röra sig osv. Lite kul! Skulle vara roligt att träffa nån som är lik en själv 🙂

    Rädd om klimpen..jo..tack…men det var nog mera att jag stelnade till när kameran riktades mot mig…*haha* tar gärna kort på andra men själv? näe tack..*s* Men har hållt i godingen flera gånger nu och det är så gott!!! 🙂

    Kommentar av moniqas | maj 27, 2009 | Svara

  4. Du är en stolt och glad farmor! Det syns så väl!

    Kram från Ann-Britt.

    Kommentar av Ann-Britt | maj 29, 2009 | Svara


Kommentera

