Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och var är solen??

Men den gömmer sig väl där nånstans. Skulle ha varit mysigt att få inviga min cafegrupp på trappen i solsken på morronen. Men det var okej att dricka kaffe där ändå. Köpte en grupp igår på Jysk. Den heter Como och passade perfekt. 🙂 Behövde nåt mindre till trappan som är ganska bred men ändå så vill man ju inte ha nåt ivägen för dörren.  Hr haft två vita plaststolar där och en vit pall som jag brukade lägga en duk på i väntan på att jag skulle komma till skott och hitta det jag ville ha.

På lördagen var jag, min mor och min yngste son och hälsade på vår lille Märkvärdighet. Han hade förändrats lite till nu och man kan se anletsdragen på ett annat sätt. Och han är så söt så man kan smälta av värmen och kärleken.  *hihi* Tyvärr så kan ni inte få några bilder eftersom föräldrarna inte vill lägga ut nåt på nätet. Inte i nuläget i alla fall. Vi får väl se. Men det förstår jag också. Hemska tanke att någon skulle använda en bild på ett litet barn till nåt oacceptabelt!!

Mor och far till Märkvärdigheten har piggat på sig och såg så fräscha och avspända ut. De kan knappt fatta att de fått den där lille krabaten och att den är deras!! Omtumlande och underbart, Han är så lugn och snäll och tittar med stora ögon som ser så kloka ut. Som om han visste allt redan. Men visst är det så att de ser ut så först innan de får lära sig allt man inte ska och allt farligt man kan råka ut för. Så självklar och allvetande. Rent magiskt att se in i dessa ögon. 🙂 Han äter bra och föräldrarna blir rent av glada omhan höjer sin röst nån gång…*hihi*

Jag var i Kristinehamn på fredagen och hälsade på en väninna som jag umgicks mycket förr med, ja, det är nog 20 år sen vi träffades första gången, när jag var nyskild. Men sedan setts sporadiskt under åren sen. Vi kollade in deras båt som var en ombyggd fiskebåt. Supermysig! Sen gick vi upp på stan och shoppade. Jag köpte en underbar mjuk pläd till Märkvärdigheten, med blåa fiskar och lite orange grejor på. Jättefin och underbart mjuk. Sen hittade jag en jacka från Cappuccino, en typ seglarmodell, vit med svarta detaljer. Superfräsch och vindtät med mjukt innanfoder så man kan ha den med bara ett linne under och det känns behagligt.  Den kostade 899 kronor men jag köper inte jackor så ofta så det tyckte jag det var värt. 🙂

Idag jobbar jag förmiddag. Får se om det blir nåt nytt somhänt. Annars blir det väl en vanlig måndag. 🙂 Förutom då att nu är jag farmor!! Jag är farmor!!! JAg är farmor!! *hihihi****

Må så gott allesammans och ha en fin dag!

*kraam**

20090517305

Jätteramsen blommar nu!

maj 25, 2009 - Posted by | Barn, Blommor, children, Familj, garden, Skönhet och Hälsa, Stroke, trädgård blommor | , , ,

2 kommentarer »

  1. Många är försiktiga med att lägga ut bilder och det kian jag förstå! Man vet ju aldrig vem som tittar in på bloggen…

    Kommentar av Znogge | maj 25, 2009 | Svara

  2. Jag var frikostig med bilder när Tittilila var mindre, men ju äldre hon blev desto mera drog jag in bilderna. När de blir äldre är de ju lättare att känna igen än när de är småttiga.

    Kram på dig!

    Kommentar av Märtagreta | maj 26, 2009 | Svara


Kommentera

