Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och avbokning av valp

Ja, tyvärr, får se sanningen i vitögat. Som jag har det nu så skulle det inte funka med en valp. Älsklingen och jag diskuterade igenom det hela och min impuls att beställa en liten söt var inte så övertänkt. Men när är impulsköp det??  Vi vet int ehur länge han ska jobba borta och jag skulle få ta hela ansvaret själv med allt det innebär att ha en liten valp att fostra. Och jag är ju för i helskotta halvt sjukpensionär efter stroken och har fullt upp med att få det att funka med att jobba halvtid.

Det här är egentligen en ganska bra bild om hur dålig självkännedom jag har om mig själv och att tänka kognitivt. SOm ett barn…jaaa..va skoj…klart jag vill!!…jippi… men sen så är det inte alls självklart att det går. Trist men tyvärr så det är.

Men att vi aldrig skulle ha en hund är ju inte meningen men då ska han vara hemma och kunna dela det med mig.  Tur jag har min Älskling som hjälper mig se klart.

Sen ska jag ju bli farmor!! Hur skulle det se ut om jag inte orkade hälsa på den eller hade tid??? Näe…Moniqa..nu blir det bra så här och jag kan ju alltid hälsa på hos den där kenneln när jag vill. Den ligger ju i stan. 🙂 Kanske ska fråga om jag kan hjälpa till där i bland istället? 🙂 Men det ärnog farligt att se såna där gosisar. Vilken tur att jag inte hade varit där och sett dom och valt ut en!!

Jahapp..så var det med det. Lite lättnad kan jag nog känna nu, det erkänner jag.

I helgen verkar det bli skapligt väder och vi ska grilla ute och göra iordning på altanen så det blir mysigt att vara där i sommar. Köpa ett parasoll för det gamla blåste sönder i sensomras när det kom nära orkanvindar en dag. Det var tur vi har en supertung parasollfot annars hade nog det flugit iväg till grannen?

Nu ska jag ta min telefontid här på jobbet och sen ska vi träna HLR, hjärt-lungräddning, på vår Mini-Ann. Vi får gå igenom det varje år här på sjukhuset. Det är bra!

 

Må så gott och ha en skön helg!!

*varma kramar**

maj 15, 2009 - Posted by | alternativ, Barn, beräkningar, children, dogs, dreams, Familj, planering, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, stress, Stroke, tänkvärt, trädgård blommor, trötthet | ,

2 kommentarer »

  1. Det var väl ändå bra att du/ni insåg att tillfället inte var helt rätt för en valp innan ni hade fått hem den.

    Skulle ni ångra er är det kanske också bättre att välja en lite mindre hundras som inte är så stark. Nåja, var sak har sin tid!

    Ha en fin helg!

    Kommentar av Znogge | maj 15, 2009 | Svara

  2. Förstår att det är lätt att trilla dit 🙂 på en valp….men bra att du kom på andra tankar nu. Det funkar kanske bättre lite längre fram?

    Kommentar av pruddelutt | maj 16, 2009 | Svara


Kommentera

