Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och rensning i trädgården

Har rensat bort massor med kvickrot som letat sig in bland perennerna. Och bland buskar. Men detär lättrensat nu. Sen de där röllekorna…det blir som en matta om man inte passar sig….de kväver allt.

Har även hunnit med att vila i solen..för  den sken jättemycket på förmiddagen. Härligt…men nu börjar det komma molmn ..blir väl nån skur senare kanske?

Nu ska jag tala om vad jag har gjort då…. som jag inte skulle…men velat göra och som Älsklingen också tjatat om…….. JAG HAR BESTÄLLT EN GOLDENVALP!!!

Valparna föddes i lördags…. och om tre veckor ska vi åka och välja ut en liten tik….*hihi*  Jag får nog hjärtsnörp snart när det är så mycket roligt som händer…för jag känner mig så fnissig….och så blir jag farmor vilken dag som helst också.!!!!

Här kan ni kolla på de små liven…. de ser ju ut som marsvin nu…hehe..men visst är de söta. Sen finns bilder från den tikens förra kullar och de är ju superfina!     🙂

http://www.lessieannes.se/trinekull3.html

Den lilla får hämtas lagom tills jag går på semetseer i 5 veckor…är ju perfekt! Och jag har en hundvakt i sonen som bor i stan. Sen när den blir vuxen klarar den ju att vara själv de fyra timmar jag är på jobbet. Ska bli så roooligt!! Och bra för mig att komma ut när jag känner mig så där himla trög…för jag behöver ju gå ut..varje dag… flera gånger! Jag har ju haft hund i många år förut så jag vet ju vad det innebär…  men motigheter övervägs av det underbar sällskapet och mysiga stunder.  🙂  Eller hur alla hundägare!?!??

Jahapp..nej nu är det dags att jobba…ha en skön onsdag allesammans!!

 

*kraaam***

maj 13, 2009 - Posted by | alternativ, Barn, Blommor, Familj, garden, inspiration, odla i trädgården, planering, positiv, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, trädgård blommor, yoga må bra | , ,

2 kommentarer »

  1. Åh! Grattis till er bilvande valp! Så mysigt och vilken härlig tid som ligger framför er! Härlig men jobbig 😉 Ser fram emot att få se fler bilder på underverket!

    Kram!

    Kommentar av Znogge | maj 13, 2009 | Svara

  2. Så roligt! De är ju sååå söta de små hundvalparna! Man kan ju (om man inte anstränger sig att låta bli) nästan krama ihjäl de små liven… Spännande, ser fram emot bilder på just ”din” valp!
    Kramis och lycka till!

    Kommentar av Filuran | maj 14, 2009 | Svara


Kommentera

