Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och 23-årsfirande

Idag föddes min yngste son för 23 år sedan klockan 14.34. Vilken lycka när den lille krabaten kom! VAr så himla söt och jag var otroligt glad att han inte var en alien. Varför? Jo hade ju kollat den där serien V som gick om ödlemäniskor från rymden och där födde en vanlig människa en två bebisar som hon fick tillsammans med en sån där alien…och den första var som en grön liten ödleunge… så skör och söt.. och sen fick hon ett barn som såg helt mänskligt ut….bara det att när de räckte fram bebisen så kom en lång reptiltunga ut…huu..minns hur rädd jag blev när jag såg den.

Men Min lille hade ingen sån tunga utan var en knubbig liten söting.  Idag är han en lång räkel som man säger.  *hihi*

Jobbar förmiddag och idag ska jag ta nytt ID-kort på jobbet enligt nya reglerna.  Det ska bli gemensamt för hela landstinget som man sen ska ha att logga in både på datorer och dörrar.

Igår klippte sonen alla gräsmattor här och det blir så himla fint när det blir en gräns mellan det som ska växa och gräsmattan. Skönt att det blev gjort. Idag skiner solen här och det är frost på gräsmattan. Hoppas det blir en vacker dag!

Önskar er alla det i alla fall! *kraam* Må så gott!

mattiasnewborn

maj 12, 2009 - Posted by | Barn, birthday, children |

6 kommentarer »

  1. Vilken söting!
    *~* Grattis Yngsta! *~* 🙂

    Kommentar av ninnibeth | maj 12, 2009 | Svara

  2. Vilken liten sötnos! Hoppas dagen blir festligt firad!
    Kram

    Kommentar av Znogge | maj 12, 2009 | Svara

  3. Det var verkligen en söt liten kille. Han ser så glad och nöjd ut 🙂 Ja, tänk – jag minns också den där serien ”V”. Var rätt läskig. Håller med dig om att åren går fort. Min pappa brukade säga att de går bara fortare ju äldre man blir. Tyvärr verkar det stämma. Själv har jag en tonåring, men jag tycker inte det var länge sedan jag drog runt henne i barnvagnen :-))
    Kram,
    Eva

    Kommentar av Eva | maj 12, 2009 | Svara

  4. Åh vilken söt bäbis. Är det din storgrabb det?
    kram

    Kommentar av Malin | maj 13, 2009 | Svara

  5. skrattar åt tanken med reptil tungan. Barnmorskan ger dig bebisen, och du kollar munnen, och hon frågar ”vad gör du?” och du säger ”kollar på tungan!” 🙂

    Kommentar av pantheraleo | maj 13, 2009 | Svara

  6. Lejonet: Tanken fanns där en sekund…*haha* men jag höll m ig.

    Malin; Det är min yngste son.. *kram*

    Eva: Ja, det var tider det. Men det är skönt de växer också…man blir ju int eyngre själv precis..*heheh*

    ZNogge och Ninnie: Det blev en mysig födelsedag 🙂
    *kram påer allesammans**

    Kommentar av moniqas | maj 13, 2009 | Svara


Kommentera

