Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag med nostalgiträff

Ikväll är det dags för den årliga sammankomsten av oss som jobbade helger på akuten på 80-talet. Vi brukar egentligen träffas i augusti men det blev inte av i höstas av nån anledning utan uppskjutet till denna våren istället. Stugan ligger vackert vid en sjö och vi har så himla trevligt. Värdinnan brukar testa nya enkla maträtter på oss och vi har hittills ätit med god aptit. Om alla är friska så blir gänget fullt ikväll. Något år har någon saknats p g a det ena eller andra men nu så ska hela skaran samlas. Jag brukar få i uppdrag att skriva i Gästboken och vi tycker det är kul att läsa de föregående jag eller nån annan skrivit under åren om våra träffar.  😉

Här hemma är livet lite annorlunda nu när Älsklingen inte är hemma men jag har ju som tur en support i min son som hjälper mig och håller mig sällskap :-)) Skönt med vuxna barn.

Det blivande barnbarnet börjar ge sig till känna med besvärande förvärkar, vilket ju är bra att livmodern tränar och mjukar upp sig inför det stora arbetet som komma skall. För förstföderskor är det ju lite extra nervöst när man inte känner igen vad som är vad i värkväg. För att inte tala om för blivande fader som får hjärtat i halsgropen inför alla praktiska grejor som ska göras på en gång det bär iväg. Men de har förberett sig väl så det är packat det som ska med. 🙂 Men ändå.

På jobbet är det fullt upp och det är många som lider av stress som sätter sig i ryggar och bröstrygg. De får en ljus kraftlös röst och nära till ångest med den grunda andningen. När vi tränar en stunds djupandning och avslappning så är det så härligt att se hur de får en helt annan röst och de slappnar av ochser helt nyvakna ut när de går ifrån mig efter behandling. Jag är himla glad att jag fått möjlighet att lära mig dessa verktyg för självläkkning och kan dela med mig. Det är ju så viktigt att man själv kan hjälpa sig och lära sig att andas på rätt sätt. Både för kropp och själ

I trädgården blommar det för fullt och körsbärsträdet är nu alldeles knökfullt med blommor. Helt otroligt vackert! Det gröna i träd och växter fick en rejäl skjuts av regnet som äntligen kom. Det blir till att klippa gräsmattor i helgen. Brukar bli så fint när man klippt den där första gången och det ser så ordentligt ut. 😉

Jahapp..nej..nu får jag ta och käka frukost och göra mig iordning för jobbfärd.

Ha en skön torsdag och må så gott!

*kraaam*

20090502188

maj 7, 2009 - Posted by | 1 yoga, Barn, birthday, Blommor, breathing, children, Familj, garden, planering, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, terapier, Vänner från förr, yoga må bra | ,

2 kommentarer »

  1. Låter som en mysig träff! 🙂

    Måste bara få berätta att det här med dig & djupandningar funkar som Pavlovs hundar på mig! Varje gång jag ser på RSS’en att du uppdaterat så börjar jag djupandas & fortsätter medans jag läser inlägget (& om jag kommenterar så djupandas jag då också…)! 🙂

    Kommentar av ninnibeth | maj 7, 2009 | Svara

  2. Vilken mysig träff! Hoppas ni får det riktigt trevligt!
    Kram

    Kommentar av Znogge | maj 7, 2009 | Svara


Kommentera

