Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och maj månad är här

Åh vilken fantastisk helg det varit. Har satt ner mina dahlior nu och sen sått lite sallad och ringblommor. Får väl vakta sen med dahliorna om frosten vill åt dom….tar några tidningar och lägger över som skydd.

Lite kyligare är det dock nu och väl mera som det är i början av maj. 

Idag fyller min äldste son 26 år!!! Grattis grattis!!  Han fick en klotgrill av oss som han kollat in och så behändigt hade jättebra pris nu så lägligt. Sen fick han en söt bok om Maja i det gröna…tror jag den  heter och handlar om att sätta grönsaker. Han kallade sig för Maja i början av sin karriär som pratare.  *hihi*  Gulligt!  det kommande barnet har börjat visa att det vill ut snart  med förberedande värkar som är nog så besvärliga och tröttande för den blivande mamman. Men det är ju bra som den lille stannar så länge som möjligt.  Det är säker krppen som håller på och ställer in sig för den kommande förlossningen och sen är det ju tungt nu ner mot det nervrika bäckenet.

Min Älskling har åkt till Skottland nu och ska ev börja jobba på ett stort bygge där… Transport Museum….. han ska dock få genomgå en del test först.  Jättespännande för honom och jag har verkligen gett honom mitt stöd att ta den  här chansen. Han är ju i den åldern nu att ska han ändra på något i karriären så är det nu…. när han orkar med stora förändringar. Jag vill ju int e han ska bli gammal och sitta och ångra att han inte vågade.  Saknar ju hans närhet men min yngste son har flyttat hit och ska bo under de veckor han är borta. Skönt med lite stöd här hemma. Jag är ju inte helt 100 i att orka så mycket och sen känns det bra att han kan hjälpa till när han nu ändå inte har något jobb.  Winwin-situation. 🙂

Om han nu får anställningen där så blir han antagligen borta i treveckors-perioder och sen hemma en vecka. Tänk att han måste gå ur Försäkringskassan här och tillhöra GB:s sociala nätverk när han jobbar där. Men så är det antagligen med EU:s regler? Var i alla fall vad de sa på FK när vi frågade.

Jag ska NATURLIGTVIS passa på att besöka SKottland som är ett av mina favoritland trots att jag aldrig varit där. 🙂 Men det blir ju längre fram i sommar förstås.

Valborg stannade jag hemma här och fixade käk. Vi hade en myskväll hemma istället när det nu var så skönt ute.

Vår ena katta har blivit konstig och fått något slags ryck i ryggslutet och verkar nästan lite panikslagen. Först tänkte vi att det kanske var nåt socm stuckit henne men vi har försökt leta igenom trots hennes krumbukter men inte hittat nåt sår eller svullnad. Men hon reagerar med att snabbt dra in svansen när hon äter och verkar som hon blir vettskrämd av något. Jätteknepigt!  En kollega till mig sa att hon kanske blivit våldtagen!?!?!?   Men det får vi sannerligen hoppas hon inte blivit…fast det springer en massa hankatter här och suktar efter sötisarna så vem vet?

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sätta mig på trappan.

maj 4, 2009 - Posted by | birthday, cats, children

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

