Lightyliving

Live now when you are alive

Vårstädning sovrum

shirleyhumlan

Shirley kollar en humla

basseyirriteradpakajor

Förgrömmade föggler……….grrr  (Bassey irriterad)

Ja..ut med allt… hänga ut på tork och vädring…  fräscht fräscht! Så skönt att det blåser lite faktiskt så det torkar fort. Har dammsugit ur och fixat garderober… slängt lite som jag inte haft och som ser dassigt ut. Sånt som man inte vill ge bort heller. Men annars så har jag det jag behöver i princip. TAgit bort vintergrejor ur hallen..typ vantar, mössor, halsdukar. Vinterskor rengjorda, undanställda. GÖTT!!

Nu ska jag ta mig en stunds paus… och sätta mig på trappen i morgonsolen. Kissarna är ute på bravader och krigar med skatorna. Där har de inte mycket att säga till om  *hihi* men det lär de väl märka snart. Samma sak med kajorna…. de sätter sig i träden och sen när kissarna klättrar upp så flyttar sig kajan sakta ut mot där det int ebär för katterna…. kanske den hoppas på att kattskrället ska ramla i backen?  *hehe* ja…det är i alla fall kul att se hur de beter sig.

Idag ska jag hämta Ä på hans jobb och före dess ska jag ta mig en tur på stan och se om jag hittar något vårigt att sätta på mig ikväll. Inget måste att jag hittar men kul att kolla 🙂

Önskar er en skön och fin Valborg och att allt blir som ni vill!  Och tvätta händerna för i jisse namn och var rädda om er! http://www.smittskyddsinstitutet.se

http://www.smittskyddsinstitutet.se/svininfluensa/fragor-och-svar/

*varma sprittvättade kramar från östra kanten av Värmland***

april 30, 2009 - Posted by | cats, Familj, garden, house, planering, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, Stroke, trötthet, våren, yoga må bra | , ,

12 kommentarer »

  1. Önksar dig det samma!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | april 30, 2009 | Svara

  2. Det skall de ge sjutton i (ääär jag inte ”fin i mun”?) att jag Skatan och min släkt…

    De kan ge sig på kråkorna i stället…

    Tack det samma önskar jag dig… fast här i Österrike firas inte Valborg … men vi… Mannen, Brigitte, StinaFina och jag kommer att göra det på vårt eget lilla vis… 🙂

    Kommentar av skatanstankar | april 30, 2009 | Svara

  3. Rättelse:

    ”jag” = jaga…. förstås

    Kommentar av skatanstankar | april 30, 2009 | Svara

  4. *skrattar* jamen jag skrev ju att de är smarta fåglarna…. och skatorna är de som är allra roligast och smartast…. så jag tror de inser snart katterna att det inte lönar sig att ge sig på dom. Och när de sen får ungar ska jag ha mina jägare i koppel. LOVAR!! *kram*

    Kommentar av Moniqa | april 30, 2009 | Svara

  5. Förresten har vi en stor kaxig kråka här som de blivit riktigt åthutade av…så dom bryr de sig inte om…. jag brukar kalla den Kråkan Bråkan.. för den verkar vara polis över alla fåglar här 😉

    Kommentar av Moniqa | april 30, 2009 | Svara

  6. Ja själv måste jag ägna mig åt hooooooomestyling… Suck! Nu måste man ju fixa sin lya så ini bomben innan det blir fotografering och försäljning. Suck! Jag har nämligen ingen inspiration alls idag. Men nu när jag läste ditt inlägg fick jag en idé – nu vet jag precis vart jag ska börja! Jag ska börja med att kånka ner alla vinterkläder och stövlar i källaren. Ja, så får det bli!
    Ha en riktigt fin Valborg!

    Kommentar av Eva | april 30, 2009 | Svara

  7. Bassey är jättelik vår Tiger, vår jättestora katt. En skön första maj önskar jag dig!

    Kommentar av Märtagreta | maj 1, 2009 | Svara

  8. Garderoberna var det. Just nu kivas både vår och vinter i hallen, hua. Får nog göra något åt saken. Ha en bra och solig dag!

    Kommentar av agapanthus | maj 2, 2009 | Svara

  9. Kikar in och lämnar en sen lördagshälsning. Hoppas allt är bra med dig.

    Kommentar av Eva - igen! | maj 2, 2009 | Svara

  10. Det finns väl inget så retsamt som en kaja eller en skata som träffar på en katt 🙂

    Kommentar av pruddelutt | maj 3, 2009 | Svara

  11. Kikar förbi och hoppas att du har det bra. Ja, nu kan det nog vara läge att lägga undan vinterstassen. :0)
    Kramar från mig

    Kommentar av wendla | maj 3, 2009 | Svara

  12. Hej svejs 🙂
    Var ett tag sen jag var här inne 😦
    Ja skatorna har de inte så mycket att säga till om katterna 🙂 De är ena riktiga elakingar 😉

    Min ena lilla kisse har idag fått kattungar 😉
    Kolla gärna in på min sida
    Kram

    Kommentar av hallonpajen | maj 4, 2009 | Svara


Kommentera

