Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och sen lite vårledigt

Idag jobbar jag bara två timmar och går sen hem på lite ledigt fram till måndag. Skönt!

Fick besked att jag och min kollega ska fortsätta jobba som vi gjort och det kändes ju som en lättnad. Det är ju en välfungerande verksamhet som fått mycket god respons av de anställda.  Vi har får ofta höra att om de inte kunnat komma till oss så hade de säkert varit sjukskrivna. Det känns stort! 🙂

Igår kväll rensade jag lite i gruset vid stora trappan där det kommit upp en massa ogräs. Sen gick jag över resten med trädgårdsättika. Brukar klara sig om jag gör det  några gånger under sommaren. Doftade inläggning i kvällsluften.  🙂

Älsklingen grejade med taket och fick till en fin avslutning mot utbyggnaden på taket. Verkligen ett hantverk! Plåtslagare är duktiga! 🙂 Ska bli skönt att få bort ställningen på framsidan så jag kan putsa köksfönstret. Det ser väldans eländigt ut.

Idag ska jag försöka få lite fint inne och det har ju lovats lite mulet väder så det passar ju bra. Lika bra att göra det idag och sen få ledigt över helgen. På Valborg går vi nog till Alfred Nobels Björkborn och lyssnar på vårsånger och tittar på brasa. Herrgården ligger vacker vid Timsälvens vatten. Brukar vara ganska mycket folk där men det är gott om plats.

http://www.varmland.org/event.asp?typ=detail&id=9800&ty=6&su=46&lang

http://nerikes.net/valborg/viewImg.asp?intUID=40372

Sen blir det födelsedagskalas hos äldste sonen som fyller 26 år. Tänk att det är så många år sen jag fick honom i namnsdagspresent! 🙂 Och nu ska han snart själv bli pappa…. känns så fint och härligt! 🙂

Annars så blir väl helgen en lugn och mysig avkoppling förhoppningsvis. Önskar er en fin onsdag och må så gott!!  *kraam**

20090426121

20090426125

20090427129

 

20090427130

200904271351

20090427138

april 29, 2009 - Posted by | Barn, birthday, children, Familj, inspiration, odla i trädgården, planering, Skönhet och Hälsa, Stroke, trädgård blommor, trötthet, våren, yoga må bra | ,

3 kommentarer »

  1. Ha en riktigt fin valborgshelg nu!

    Kommentar av pruddelutt | april 29, 2009 | Svara

  2. Underbara vän, vad skönt att du och E får fortsätta som vanligt!!!!!! Nu kan ni pusta ut…

    Ha en skön valborg!

    Kram Jenny

    Kommentar av Jenny | april 29, 2009 | Svara

  3. Så vårfint och härligt! Skönt dessutom att ni fick fortsättta som innan . Ha en härlig ledighet och fin Valborgshelg!
    Kram

    Kommentar av Znogge | april 29, 2009 | Svara


Kommentera

