Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och besked?

Ja, idag ska det komma ett brev på posten som talar om vad jag ska göra efter 1:a september.

Har kollat i trädgården på morgonen efter de återkommande fenomenen …sniglar… och jo då…d e fanns där  trots torkan som varit.  Förpassade dom till snigelhimlen. Men vet ju…snart är det minst lika många till som dyker upp.

Jobbar lite längre idag för jag ska vara med på avd mötet. Får gå hem tidigare i morgon istället och det passar ju inför ledigheten sen. Jag och min kollega på friskvården ska träna in höstens fitnessyogaprogram som hon ska leda nu när jag håller på med medicinsk yoga. Jag känner att det blir för splittrat med två olika och jag ska ha två grupper i stället med den medicinska. En nybörjargrupp och en fortsättning.

Kissarna sover sött på soffan nu efter att ha försökt rymma ut men jag säger till dom att …matte ska åka till jobbet… och de orden förstår de faktiskt. För då slutar de att försöka och gå och tar det lugnt. Kul att de lär sig så fort. Likadant när vi åker och tränar eller ska handla… så säger jag samma sak…och då går de och lägger sig… för jag vill inte de ska vara ute här själva hemma om det skulle hända dom något. Är väl lite pjåskig men tycker att det är mitt ansvar när jag nu skaffat de små liven att jag finns där om det skulle bli något otrevligt för dom. V i bor ju som sagt vid en genomfartsgata…. som många använder för de tycker det blir närmare än att åka de huvudleder som går till där de bor.  För själva gatan är ju inte så lång och inte så många som bor och den inbjuder till höga hastigheter trots att det går massor med skolbarn och ligger ett dagis i kurvan.   Och det är även föräldrar som kör som biltjuvar till och från där.  Egentligen skulle det vara 30 km här… så kanske man körde i åtminstone 50??

Jag och Älsklingens yngste son räknade i två timmar runt lunch en dag…o ch det körde 157 bilar och 10 lastbilar då…… är inte det ganska mycket i ett villakvarter?

Nu ska jag dra till jobbet och se om det är något roligt på G.

ha en skön tisdag och må så gott!
**kram*

april 28, 2009 - Posted by | Barn, beräkningar, energy, Skönhet och Hälsa, Stroke, trädgård blommor, våren | ,

2 kommentarer »

  1. Det var rejält med trafik för att vara ett villakvarter! Klart ni är rädda om katterna.
    Kram!

    Kommentar av Znogge | april 28, 2009 | Svara

  2. Jo det var verkligen många bilar och t o m lastbilar.

    När mina barn var små bodde vi vid en återvändsgata… ungar kunde leka på gatan… vingla på sina cyklar… men… de som körde som riktiga biltjuvar var… de vuxna, en del av föräldrarna så vi… några stycken… skrev en lapp och la i brevlådorna och snackade med brevbärarna… och det bleev lugnare. Men det går ju inte när det är en genomfartsgata… Kan man kanske ”propsa på” att få ”bucklor” på gatan… eller hinder som man måste sicksacka sig igenom? 🙂 Kramar!

    Kommentar av skatanstankar | april 29, 2009 | Svara


Kommentera

