Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och solsken

Fast attans vilken kylig vind det varit i helgen. Menhar grejat lite ute, grillade i lördags efter födelsedagkalas hos brors iblandbo, igår promenad i vårtecknen och en tur till Nora. Bara för att det var kul. 🙂

Kissarnar mår bra och växer. De får sig en åthutning av grannens gammelkatta när de blir för kaxiga och ger sig in på hennes revir. Jisses vilken racerfart det blir på mina då…hit och upp på trygga trappan.. *hehe*

Har fått min nya mobil nu, en kraftfullare variant av Nokia N95, med 8 gb minne. Nu kan jag ta många kort på den lille nya människan som ska dyka upp här om några veckor, kära nån blir alldeles varm i hjärtat är jag tänker på det.  Testade i helgen att ta lite närbilder och det är ju otroligt så bra ens å liten mockapär kan vara!

20090418066

20090418070

Den bilden kan man ju använda om man ska skriva om att komma på grön kvist?  *hihi*  vore väl roligt om man gjorde det rejält!  😉

Igår började jag med en kur Nutrilett för att få en push med att gå ner några kilon som smugit sig på mig under vintern… närmare bestämt 4 stycken…hmmm… och det är bäst att ta itu med det på en gång … ska börja gå mera igen… har kommit av mig med det när jag haft så mycket ischias men nu verkar det gå bra att gå stavgång. Har testat längre sträckor i helgen och det hr funkat.  Det enda som fungerar för att hålla ordning på trivselvikten… röra sig varje dag.

Okej, annars är livet ganska som vanligt här och det rullar på. Jag längtar efter lite mera värme och ljumma regn som ska driva på lite i trädgården för nu är det snart ökentorrt med den envisa torra vinden som dragit fram. Visserligen har jag kunnat torka massor med tvätt ute som jag sen fått in väldoftande men nääe…nu behövs lite fukt och värme. Fast inser ju…detär bara i mitten av april.. och får ge mig till tåls.

Önskar er en skön måndag och hoppas ni får precis som ni vill. Förresten Filuran, du har en konstig hemsida, verkar som den är kapad?? 

 

*kraam*

april 20, 2009 - Posted by | alternativ, Barn, beräkningar, birthday, Blommor, cats, children, Familj, inspiration, odla i trädgården, pictures, Skönhet och Hälsa, stavgång, stress, Stroke, trädgård blommor, trötthet, våren, vikt, yoga må bra |

8 kommentarer »

  1. Den är bara kapad av min dotter… 🙂
    Hur är den konstig??? För hos mig ser den bra ut! Inget konstigt där! Vore glad över en förklaring om hur du ser den. Lejonet har också sagt något men det är alldeles för vagt. Ser http://sofis.se också konstig ut hos dig? Blir glad över svar!
    Kramis

    Kommentar av Filuran | april 20, 2009 | Svara

  2. Ahaaa…ja…för jag kom till sidan som heter httpfiluran.sofis.se..och den står att den är till salu…. klicka på min länk Filuran i bloggrollen får du se…. jag ska ändra länken som går till dig sen…….. för den du gav nu ärju helt rätt 🙂

    Kommentar av moniqas | april 20, 2009 | Svara

  3. alltså..nu fattar jag ingenting… hahaha…för nu kom jag till din gamla sida där du skriver att du flyttat……… kanske vara nåt tillfälligt då??

    Kommentar av moniqas | april 20, 2009 | Svara

  4. men du!! När jag tryckte på ditt namn i kanten där du kommenterat……. då kom jag till den där konstiga sidan…. den går till sofis.com

    Kommentar av moniqas | april 20, 2009 | Svara

  5. Så bra bilderna blev!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | april 20, 2009 | Svara

  6. Hehe! Jag ”råkade” skriva .com istället för .se…
    Rätt adress är http://filuran.sofis.se och inget annat… Om du klickar på ”filuran” nu i kanten på kommentaren kommer du garanterat rätt.. Och jag ska tamigfasiken dubbelkolla det också. Om det inte funkar så har du en ny kommentar här! 😀
    Kramis

    Kommentar av Filuran | april 21, 2009 | Svara

  7. Nu funkar länkarna i kommentaren och ”filuran” i kanten! Kramis

    Kommentar av Filuran | april 21, 2009 | Svara

  8. Jaaaa! Barnbarn är BÄST! Att man kan tycka om dem sååå mycket!!! Man blir alldeles kollrig i hela kroppen! Man riktigt längtar tills man får träffa krypet igen! Inte hade jag trott att det skulle vara så här att vara mormor, men nu förstår jag min svärmor bättre! Jag har blivit knäpp! Absolut! Hoppas du blir lika knäpp när ditt barnbarn kommer! För det är en härlig känsla!
    Kramisar

    Kommentar av Filuran | april 21, 2009 | Svara


Kommentera

