Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag efter en skön Påskhelg

pasken2009

Min vackra ”Påskbukett”  på trappen i vårsolen

Ja så var då långledigheten slut och det känns lite ansträngt…om man är blygsam. Vilket fantastiskt väder vi haft!! Påskafton var himmelskt mysig och vi satt ute mest hela dagen där solen sken varmt och gott. Hade mina söner här och det var så mysigt! Fick känna på den spända magen med mitt barnbarn i. Den lille hade vänt baken uppåt och väl antagligen börjat förbereda sig på att komma ut om några veckor. *hihi* ja…den får allt vänta till fram i maj faktiskt…men nu så börjar det ju i allafall inte vara någon större katastrof om det skulle hända tidigare.

Igår var vi och träffade min niece med familj och hade en väldigt trevlig stund på eftermiddagen. Känns så underbart att det äntligen blivit av. 🙂

På jobbet är det igång fullt ös och jag har fullbokat resten av veckan. Är väl all hemaktivitet i kombination med stressigt och tungt jobb som gör att man nu kan märka av både det ena och andra i muskelvärksväg. Men mycket kan man ju göra själv…. genom att mjukstretcha efter aktivitet och slappna av.
Jag krattade i flera timmar på söndagen och det skulle allt ha blivit hemskt omjag inte gjort mina övningar efteråt. SÅ är det bara.

I dag håller Älsklingen på uppe på taket med takläggningen åt oss. Bra väder så det är bäst att passa på. Han har gjort iordning åt sotaren så han ska få lättare att arbeta.

Annars är det mesta som vanligt och det känns bra. Livet rullar på och jag försöker ta dagen som den kommer och hålla på mina rutiner.
Nu ska jag gå ut i trädgården och kolla lite. Såg att mina cerisa vildtulpaner kommit upp och flera slagit ut i vacker blom ..en härlig kontrast mot allt det grå och bruna. 🙂
Rådjuren har nallat lite på liljetulpanerna men jag har duschat alla nu med cigarettvatten så de smakar nog inte så gott då. ?? *hehe* Fick en hel del fimpar i helgen jag kunde göra en dekokt av.

Jahapp.– ni får ni ha en fortsatt skön dag och må så gott!
**kraam**

april 14, 2009 - Posted by | Uncategorized

3 kommentarer »

  1. Väldigt fin ”vårbukett” må jag säga… 🙂 Jag skall också bli farmor för första gången men inte förrän på sensommaren… Det är ganska så säkert en liten tjej därinne i magen på Pa… Ja, och nu fortsätter allt… våren, solen, värmen…. och … även i min rabatt har det börjat ”prunka”. Vi satte upp nät för tulpanerna… så att inte hararna kan knipsa knopparna i år… Ha en skön vecka… trots slut på ledigheten. Kram!

    Kommentar av skatanstankar | april 14, 2009 | Svara

  2. Jaha, då fick jag ett användningsområde för mina fimpar… 😀 Kanske ska sälja dem dyrrrt!
    Fint att du haft en skön påsk, men det är inte alltid så kul att ramla tillbaka i vardagen igen…
    Kramis

    Kommentar av Filuran | april 14, 2009 | Svara

  3. Praktfulla blomster !
    Kram!

    Kommentar av Znogge | april 14, 2009 | Svara


Kommentera

