Lightyliving

Live now when you are alive

Dymmelonsdagen

Ja, det är väl så den heter? Har för mig jag läste om det i nån barnbok…var det Bullerbyn? 🙂 de satte roliga lappar på ryggen på folk?
Idag fyller min mor 75 år och vi ska fira henne ikväll. Åren går…så fort! Det känns inte som hon är så gammal för hon är så alert. Men det är ju positivt.

Igår var sonen med fru och kollade in vårt BB här istan. de bor ju i Örebro men har alla anhöriga här så de kan välja var de ska föda och efter gårkvällens studiebesök bestämde de sig. Förhoppningsvis hinner de hit… är ju 4,5 mil hit. Men det ska väl går bra och E18 har ju byggts om störta delen nu. 🙂 BB ligger mittemot där jag jobbar så jag skojade och sa att jag kommer nog övernatta på jobbet då *hihi* näe… de får allt ha det för sig själv de goa sötingarna så får vi hälsa på istället. Men förstår attjag kommer knappt att kunna vänta till besökstid. *fniss*
De kom i alla fall hit på hemvägen och jag slängde i hop en omelett och bjöd på för de hade bråttom för de var så hungriga…. lika bra de fick nåt att mätta sig med så de orkade ända hem sen. Jag hade hämtat en bok också åt sonen som handlar om Juridiska frågor… ”jättespännande” sa bibliotikarien…*hehe* .. och nu kunde han ta med sig den hem. Och sen vem körde bilen?? Gissa tre ggr… jo den nyblivne bilföraren så klart! Det såg så mysigt ut med den lilla familjen som körde ut från gården och åkte iväg. 🙂

Idag jobbar jag 3 timmar sen ärjag ledig resten av veckan…. aaaah…va skönt! 🙂 fem dagar ledig!

Jag har gjort mitt morronprogram i yoga och käkat frukost och nu ska jag fixa till håret. Önskar er en fin Dymelonsdag och kolla nu på ryggen så det inte sitter någon lapp med lustigheter där *skratt*

Må så gott! *kraam*

april 8, 2009 - Posted by | 1 yoga, Barn, birthday, children, Familj, love, våren, yoga må bra | ,

1 kommentar »

  1. Förstår att det börjar närma sig med förlossningen. Oftast hinner man ju köra 4,5 mil men man vet aldrig 😉
    Ha en skön ledighet nu!
    Kram

    Kommentar av Znogge | april 8, 2009 | Svara


Kommentera

