Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag utan dimmor

Ja, idag är himlen klar men mornarna i helgen har varit dimmiga. Men framåt lunchen har de släppt och solen tittat fram. Särskilt lördagen var exemplarisk. Var i trädgården och krattade bort grannens eklöv från alla mina rabatter. Blev jättefint och nu syns alla lökar som tittat upp och trotsar kylan. Tänk att det är lika otroligt varje år att se hur det växer upp ur allt det döda torkade! ger en känsla av oförgänglighet och kraft.

Lördagen innebar även premiär för grillning. Ahhh, va gött det doftade och smakade. Vi körde enkel korvgrillning men ändå. 🙂 Katterna var ute mest hela dagarna och sov sen sött på kvällarna av alla upptåg och upptäcktsfärder runt tomten.

Nu iveckan fyller min mor 75 år och jag ska hjälpa henne lite med förberedelser. Idag ska jag hämta en bok åt min äldste son som studerar till socionom. och så får vi se att det går vägen med framkörningen idag. Hoppas hoppas!! 🙂

På jobbet är det nog inte så många som jobbar denna veckan. Flera har tagit påsklov och jag ska ta ledigt torsdagen. Fem dagars ledighet ska bli skönt!

Hoppas ni får en skön vecka och får precis som ni vill! Jag ska i alla fall försöka göra mitt bästa. Må så gott och 1000 kramar**** 🙂

april 6, 2009 - Posted by | birthday, Blommor, cats, energy, Familj, inspiration, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, yoga må bra | ,

1 kommentar »

  1. Jag ska i alla fall förswöka njuta av lovet och hoppas du gör det samma när det blir dags för ledigheten!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | april 6, 2009 | Svara


Kommentera

