Lightyliving

Live now when you are alive

Tjenixen på tisdagen!

Jag har haft fullt upp med att leta fram kort på min far och sen har jag varit ute med kattorna som nu springer omkring ute som yra höns. Den ena springer in och när jag börjar stänga springer hon ut igen…. bara för att liksom se att hon får… *hihi*  de är för roliga! De har färggranna halsband så de inte smälter in i omgivningen utan syns bra.  Tror det ska vara bra. ?

På jobbet är det som vanligt och här hemma har inte hänt nåt speciellt heller förutom den där mysiga lördagskvällen då förstås. Det var alla villor som släckte här förutom två…en som är en firma och sen en som jobbar åt Fortum  *haha*  vilken rackare!  Och då ska ni veta att min Älskling offrade en halvtimma av Sverige-Portugal för att vi skulle hålla oss en timme. Fantastiskt!  Vi åt ostkaka med sylt och vispgrädde. Snacka om mumsig stämning med alla ljus..och så tyst det blev…. inte ett surr hördes. Katterna var lite förundrade men tyckte nog det var lite underligt att vi inte gick och la oss som vi brukar när TV-n är avslagen.  *fniss*  Jaja…sen var det som vanligt igen. Och tänk vad man uppskattar ljuset när man plötsligt inser vilket mörker det blir förutan elen.

I morron ska jag ha mina sista grupper för den här terminen. Jisses så fort 10 veckor går! Så sa deltagarna också sist när jag påminde dom förra gången.

Nu blir det bara enstaka som jag går igenom med som jag brukar massera för att de ska få verktyg för självläkning. Toppen tycker jag.

I helgen blir det trädgårdsmässa i Örebro. Får se om vi åker dit… det blir ju så dyrt med allt man inte kan låta bli att köpa. Och jag har ju hundratals växter redan som jag ska hålla reda på. Ska gräva uppen rabatt helt där några växter håller på att tränga ut de andra som jag anser värdefullare i sin anspråklöshet. Men det får ju vänta tills jorden blir lite torrare och inte följer med klistrat på spaden. 🙂

Ikväll får ni titta på TV på Katrin Mandl, en författarkollega som ska visa sin matlagning och är gäst i programmet ”Halv åtta hos mig”  i TV 4 kl 19.30!!

Ska bli jättekul att få se henne i TV! Vi har ju bara träffats en gång efter att vi gav ut vår bok med 3 andra tjejer, diktsamlingen ”Vi som aldrig mötts”  🙂 men desto oftar på sighten Sockerdricka.nu

http://recept.nu/1.226988/2008/10/06/halv_atta_hos_mig

Jahapp…. det om detta…önskar er en fin fortsättning på tisdagen och hoppas ni får precis somni vill!  För som det står i The Secret…det du har inom dig skapas uatnför dig.  *varmaste kramar från östra kanten av Värmland**

Sannerligen skulle det vara skönt om landskapet gjorde skäl för namnet snart!  *hihi*

mars 31, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, andliga energier, cats, energy, Familj, garden, odla i trädgården, planering, poesi dikter, positiv, recept, secret, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, tänkvärt, the secret, trädgård blommor, Vänner från förr, våren, yoga må bra | , , ,

2 kommentarer »

  1. Men är man på mässa så måste man ju alltid handla lite. För det är väl vitsen eller…
    Kram!

    Kommentar av Znogge | mars 31, 2009 | Svara

  2. ”Halv åtta hos mig” är Sessans favoritprogram. Hon missar inte ett avsnitt. 🙂

    Ha en underbar helg!! Många kramar från mig!

    Kommentar av Ingela | april 3, 2009 | Svara


Kommentera

