Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag igen och SNÖfall…och askallt

Fy bubblan vilket råkallt väder men det är bara att ta på sig förstås. Har tunna långkalsonger som är jättesköna och de ska jag minsann inte sluta använda för tidigt.

Idag var ett jättefint och bra reportage om Yogastudion.net :s verksamhet i Karlskoga. MAria Graflund är ju från Kristinehamn men har grupperhär i stan också sedan ett par år. Det är där jag gått och lärt mig det mesta jag kan.  Jättekul att hon får så många som vill lära sig den underbara yogan och må bättre.  Jag gör reklam för henne hela tiden och hoppas jag kan bidra till att många vill gå där. 🙂  Tyvärr så har min ischias jag haft en månad nu satt stopp för den mer fysiska yogan och jag fått ägna mig åt mer avslappning och meditation. Men det är BRA och Välgörande det också. Märker att jag nu börjat sova mycket bättre sen jag gör Sodharsan Chakra Kriyan varje dag. Den kan jag ju göra vilket jag har ont eller ej. 🙂  I SriSriyogan kallas den Sudharsan Kriya eftersom SriSri Ravi gjort en egen variant, men den lärs bara ut om man går deras Art of Livingkurser.

Här är en länk till en andningsövning som skapar lugn och balans emotionellt.

http://www.yogijim.com/nostril-breathing.html

Igår skickade jag en massa bilder på min far till min niece eftersom hon aldrig träffat honom medans han levde. Känns så helt i hjärtat nu när vi funnit varandra och jag kan ge henne minnen från sin farfar. 🙂

Idag jobbar jag förmiddag och har tre kunder som ska ha massage. Sen är det HELG!! Skönt och i helgen är vi ensamma utan ungdomar och vi får se vad vi hittar på. Lite beror ju på vädret…. om det blir snöblask är det inte kul att åka  nånstans på vägarna…och på LÖRDAG stänger vi av strömmen 20.30 – 21.30

Vi ska duka upp lite smaskens och ha en picnic medlevande ljus på golvet. *hihi* Ska faktiskt bli lite spännande att se om grannar släcker ner också. Jag kan inte förstå att man kan tänka … att vad spelar det för roll om jag gör det?  för varje som släcker blir det ju just det mindre med energi. Alla bäckar små….  Kanske kan bli en vana—släcka ner en timme då och då…. ?  Jag stänger i alla fall av all ström till datorn på kvällen . 😉

Jag har varit inne på Facebook lite mer nu några gånger och fått en hel del nyagamla vänner. Det finns en massa roliga quiz man kan göra för att se vad man är för olika sorts person…bara på lek förstås men ibland är det just roligt att få leka lite! 🙂  Sen gjorde jag en iq-test och hade först drygt 100 men senare hade jag 140!!! Jisses…genialisk…!?!?!?  *haha* men det var kluriga frågor.

Nu ska jag käka frukost och göra mig i ordning inför dagen. Önskar er en skön helg och KOM ihåg att slå av strömmen i morron!! och hitta på nåt kul. Mindre barn kan säker tycka det är spännande att få uppleva det och kan ha med sig som minne sen. Förhoppningsvis en lärdom som de använder sig av. 🙂

**Varmaste kramar från yrsnöigt östra Värmland**

(men snart är det vitsippor i backarna trots allt 🙂

vitsippor2

mars 27, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, energy, inspiration, kurser, love, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, tänkvärt, terapier, Vänner från förr, våren, yoga må bra | ,

2 kommentarer »

  1. Här har det inte snöat än ivarje fall… Men några minus har vi!
    Ha en fin fredag!
    Kramis

    Kommentar av filuran | mars 27, 2009 | Svara

  2. Ingen snö här heller, tack och lov!

    Vilken fin header du har!

    Kram och trevlig helg!

    Kommentar av Znogge | mars 27, 2009 | Svara


Kommentera

