Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och nya tag

Gårdagens skorstenskoll gick bra förutom att det satt en sten loss högst upp på skorstenen som sotaren kastade ner på backen. Han sa att det var bättre ta bort stenar som satt löst så de inte ramlade ner i pipan och gjorde stopp…för det kostsamt och hemskt besvärligt att fixa.

Själva inre skorstenen såg bra ut hela vägen och bara nere vid pannan som det är lite läckage..men det är inget som man gör nåt åt…för det är i princip omöjligt. Lite smådetaljer annars som vi fixar lätt och taket ska ju göras klart på utsidan och då byggs en rejäl avsats för sotaren att kliva ut på när han ska sota fortsättningsvis.

Sen är vi ju i valet och kvalet om vi ska byta energi…jordvärme. ….fjärrvärme…eller vad? Vårt hus ligger i bra läge för solvärme också…men är ju inte så himla stiligt att ha på taket.  Mmh..tål att funderas på. I vilket fall så måste vi byta ut varmvattenberedare och elmotor. Den sistnämnda drar så mycket ström när man nån gång använder att den  nästan slår knut på elmätaren. Inte bra.

Idag ska jag klippa håret och det ska verkligen bli skönt! Underhåret börjar komma fram och förstöra alla försök till en frisyr. Man säger ju att håret växer långsammare när man blir äldre men mitt växer då drygt en centimeter i månaden och nu har det blivit nästan en halv decimeter längre sen sist jag var iväg. Det jag ser det på är kanten av toningen jag gjorde då dagen efter.

Nu på förmiddagen ska jag informera några nyanställda om Friskvården och våra aktiviteter. Har förstått att vi är ganska unika på vårt sjukhus med så  många olika grejor att delta i. Kul! 🙂 Det är ju många forskningsresultat som pekar på samma sak…friskvård ger friskare personal. Va könstit da!?!?  🙂

Önskar er en fin torsdag och må så gott och må solen lysa på er allesammans!

*varmaste kramar**

mars 19, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, energy, frisyr, inspiration, massage, planering, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, våren, yoga må bra | , , ,

1 kommentar »

  1. Hoppas att du får en toppendag och jag insåg att när jag läste ditt inlägg att det är dags för mig att besöka frisören.

    Kramar

    Kommentar av wendla | mars 19, 2009 | Svara


Kommentera

