Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och fått klipptid

Ja, det var skönt att få redan på torsdag…sånt är ju inget kul att vänta länge på när man bestämt sig. Vet inte om jag ska behålla den raka pagen med lite uppklippt eller óm jag ska göra den jag hade förut med kortare nacke och längre ner mot kinden?  Men tror jag behåller lite halvlångt så kan jag sätta upp det i vår och sommar när jag vill sola eller bada. 

Åh,…bada och sola…hurlåter det?  *hihi*  men tiden rinner iväg och vi är snart där… när april kommit så går det ju förskräckligt fort sen. Nej,. bäst att njuta. Har varit ute i solen med kissarna och de tycker det är förskräckligt mycket vatten överallt nu när snön smälter. Ser såhimla roliga ut med sina sprättande ben och tassar när de skakar av det våta.  *hehe*

Lite fläktar det men i lä är det otroligt varmt och skönt. Gött! Fick dahliaknölarna i brevlådan som jag beställt från Odla.nu och de fick åka ner i källare i väntan på stora krukor och varmare tider. 🙂

Skulle varit på yogan ikväll men har haft problem med min högra höft  och att göra klassisk yoga då känns inte okej. Fick en Body Harmonybehandling av kolelgan som gjorde att både höft och nacke rätade ut sig och det känns underbart!  Kanske den klassiska yogan är för häftig för mig när jag är med i en grupp som man måste följa tempot lite i för att ingen ska behöva vänta för länge och jag gör ju ganska långsamt och inkännande.  När jag leder själv och närjag gör den själv så andas jag mycket längre andetag men antagligen har de flesta inte lärt sig de riktigt djupa än? När jag leder gör jag sakta för alla ska hinna med och inte jäkta sig igenom rörelserna eftersom de flesta är nybörjare och stela som sjutton. Jaja…är nog bara för mig att inse att jag kanske behöver ta det lugnt en tid och ägna mig åt den medicinska yogan och meditationerna. Nog mera det jag behöver. Och är man smidig och mjuk i sinnet så blir man automatiskt smidigare i kroppen. Så är det! 🙂

Men jag har lärt mig otroligt mycket av min yogalärare Maria Graflund. Hon är jätteduktig och entusiastisk. Så inga moln över henne! 🙂 Bara rosor!

Nu ska jag ta lite mellanmål. Blir hungrig av vårluften och ikväll ska vi göra Rårakor med Fläsk. Var länge sedan. Hoppas bara det inte är levandeskållade grisar som köttet kommer ifrån…får väl läsa en välsignelse över maten.

Ha en fortsatt fin tisdag och må så gott! *kraam*

basseyposerar

basseypatrappan

shirleyisno

shirleytvattar

mars 17, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, body harmony, cats, energy, garden, inspiration, satansvärk, Skönhet och Hälsa, Stroke, stroke trötthet värk, trädgård blommor, våren, yoga må bra | , , , ,

5 kommentarer »

  1. Hej i det härliga vårvädret idag!

    Fina kissar ni har! Kul för dem att vara ute även om det är blött om tassarna.

    Ha det fortsatt bra och kul att höra hur du har det.

    Kram från Ann-Britt

    Kommentar av Ann-Britt | mars 17, 2009 | Svara

  2. Ahhh, sikka goa kissemissar! *ler*
    Ny frisyr på torsdag alltså.

    Kommentar av Tussen | mars 17, 2009 | Svara

  3. Hej Ann-Britt! Va skoj att du lämnar ett avtryck här! Mmh..är så glad för mina goa kissar. 🙂 Önskar dig det samma! *kram*

    Tussen! Ja…kanske inte nån revolutionerande frisyr men mera helhet och fräscht! 🙂 Älskar mina gosekissar! *kram*

    Kommentar av moniqas | mars 17, 2009 | Svara

  4. Vilka fina bilder på era små sötnosar!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | mars 17, 2009 | Svara

  5. Rårakor och fläsk mmmmmmm, säger jag bara! Vet inte när jag åt det sist, så jämrans längesen var det!
    Ha de så gott
    Anki

    Kommentar av Anki | mars 17, 2009 | Svara


Kommentera

