Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och marsväder med yogameditation

Helgen har varit skön och på lördagen spelade vi bordtennis på Nobelstadions BT-lokal. Jag fick spela mot alla killarna och var ”uppvärmare”.  Var jättekul! Blev rejält varm. Sen drog vi hem och åt köttfärslimpa med tacosmak. Mums!

Lördagsmys och tog det lugnt.

Söndagen lite ute med kissarna som inte alls gillade blötsnön. Strök en jättehög med tvätt så nu är det bara att börja om igen. Menjag tycker det är skönt att stryka. Se det skrynkliga bli slätt och fint. Tar mindre plats i skåp och lådor. Förr avskydde jag att stryka och tyckte det var ett onödigt arbete men nu ser jag det som en välhandling till mig själv. 🙂

Fredagen kollade jag på Let´s dance men blev rejält snopen när Elisabet H blev kvar men visst är det kul att hon utvecklats så fint med tanke på hennes skruttiga kropp.

Idag ska jag på sista delen av meditationskursen och vi diskuterar alla hinder för att utöva yoga. För yoga är inte att vara besatt av att göra rörelser, eller att om man får hallucinationer eller varsel gå in för det. Det är inte därför man gör yoga. Om man vill utöva det för såna saker ska man åka till ursprungslandet och gå i lära hos de som vet sådant. Här i Norden har vi inte tillräcklig kunskap om sånt som de levat med i tusentals år och kan faktiskt råka riktigt illa ut om vi utsätter oss för felaktig utövning.

Yoga är balans mellan kropp-andning-själ-sinne i nuet och ska göras med kärlek till allt och alla samtmed respekt för diciplinen och dess grundare. Men så är det ju med allt som påverkar oss själsligt, om det sen är religion, träning eller hobby, det ska vara i balans! Namaste.

Jahapp… nu ska jag äta frukost och sen ge mig iväg till jobbet. Ha en fin måndag och varma kramar från en grå östra kant av Värmland! 🙂

Denna blogg är värd 198 498 kr

mars 9, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, andliga energier, body harmony, breathing, cats, energy, inspiration, kurser, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, terapier, våren, yoga må bra | , , ,

3 kommentarer »

  1. Yoga ger så mycket, en omgång varje morgon före jobbet får mej att orka!

    Kommentar av Daniel | mars 9, 2009 | Svara

  2. Åhh stackare… Det brukar alltid vara någon som ska boka TV:n före en 😉 Men jag håller med dig! Hon kör sin grej, och det är himla starkt jobbat av henne! Hoppas du får en fortsatt bra måndag! 🙂

    Kommentar av Makrill | mars 9, 2009 | Svara

  3. Svarar dig här, med anledning av din kommentar hos mig. Jag tror lite så jag också, har varit inne på att spikmattan kör igång utrensning. Samtidigt så har jag ju inte varit mycket sjuk i vinter, (känns inte så om jag kollar på de senaste tre-fyra vintrarna när jag varit sjuk jämt) men denna förkylning som jag haft nu har varit oerhört seg.
    Igår när jag låg på spikmattan blev jag frusen igen, det blev jag första månaden också, genomfrusen, frossa. Sen har det gått bara bra, men så igår kom frossan igen.
    Ha en fin måndag, Namaste, det är ett så vackert ord!

    Kommentar av Märtagreta | mars 9, 2009 | Svara


Kommentera

