Lightyliving

Live now when you are alive

Dagens Dikt Carola Zettergren

allinone

All in one/MKÖ

 

Om autism..

 

Hör vad jag säger


det jag säger menar jag
ni vill lägga in diverse tolkningar

men jag säger bara vad jag säger
mina spontana ord och

upplevelser

kommer visst för rakt på

eller något

ibland misstar ni det för ironi
den som jag inte ens förstår

sådär rakt av

jag har fått träna
hela livet

för att begripa varför

ändå förstår jag inte den
aldrig riktigt

jag får finna mig i
att bli bortgjord ideligen

jag vet inte om ni skrattar

åt mig eller om mig

jag säger bara precis som det är
ingenting annat

ni antar

ni lindar in

ni pratar omvägar

ni misstänker

ni anar

ni är aldrig tydliga

ni talar ett kryptiskt språk

varför tar ni för givet
att jag ska förstå

varför säger ni aldrig som det är

mars 9, 2009 - Posted by | ADHD, energy, inspiration, Skönhet och Hälsa, tänkvärt | , , ,

3 kommentarer »

  1. En mycket tänkvärd dikt!

    Kommentar av Znogge | mars 9, 2009 | Svara

  2. Tänkvärda ord i diktform e det bästa jag vet!

    Kommentar av Daniel | mars 10, 2009 | Svara

  3. Attans snygg bild, måste jag säga!:) Kramen på dig!

    Kommentar av carola | mars 11, 2009 | Svara


Kommentera

