Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och nästan fredag

1wm_giraffes_012Var lite segt i morse att göra yogan men när det var klart kändes det så skönt.

Jag hittade en länk med quick fix övningar som man kan göra under dagen som har bevisat god effekt. Kolla här

http://www.medicinskyoga.se/testa-sjalv.htm

Det är ju den dagliga rutinen som skapar välmåendet. Lite är bättre än inget.

Nu är kissarna som vanligt igen men lite rastlösa…. det märks att det är mars som märtagreta skrev i en kommentar hos mig.  🙂 Ska gå ut med dom när jag kommer hem från jobbet så de får skutta runt lite här i snön. Vore gott om det klarnade upp lite ute. Lite solsken är aldrig fel. 🙂

Igår kväll var jag och Älsklingen och spelade bordtennis i träningslokalen på jobbet. Jag hade glömt bort hur skojigt det är. Och även fast det är nog minst 20 år sen jag spelade har jag bollsinnet kvar.  Är nog som att cykla kanske?

Jahapp.. ja så var det dags att ge sig till jobbet. Hoppas ni får en fin dag och mår så bäst!

*kraam*

mars 5, 2009 - Posted by | 1 yoga, body harmony, breathing, cats, children, energy, gym, inspiration, positiv | ,

7 kommentarer »

  1. Tänk… du måste vara tankeläsare. Preciiis en så´n länk till ”att komma igång” som jag behöver. Jag är en trög f.n… förstår du. Mitt sämsta karaktärsdrag. Trög. Kramar till dig!

    Kommentar av skatanstankar | mars 6, 2009 | Svara

  2. Visst är det kul att spela bordtennis! Det gjorde jag ofta som liten och än sitter en del av takterna i 😉
    Ha en fin fredag!

    Kommentar av Znogge | mars 6, 2009 | Svara

  3. Hoppas du får en trevlig helg!

    Kommentar av Makrill | mars 6, 2009 | Svara

  4. Så hurtig å duktig du e! Imponerad!

    Kommentar av Daniel | mars 6, 2009 | Svara

  5. Gud vad kul, många år sen jag spelade också! Vi brukar drömma om ett bord, jag och gubben, vore nåt att ägna sig åt istället för tevetittande när vi väl ses.

    Tack för dina mail, jag har läst och begrundat och du vet ju hur jag har det just nu så jag svarar gärna, men senare.

    Fredagskram till dig!

    Kommentar av Märtagreta | mars 6, 2009 | Svara

  6. Jag önskar dig detsamma 🙂
    Åhh jag förstår det.
    Den ska tydligen vara riktigt bra. Är sugen på att se den!

    MvH emelie

    Kommentar av Makrill | mars 6, 2009 | Svara

  7. Kikar in med en liten kram och hoppas på att allt är bra med dig! Ha nu en toppenhelg! Kram

    Kommentar av Miss K | mars 6, 2009 | Svara


Kommentera

