Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag, trattlöst och kattrally i huset

Ja, nu är de hetl tokiga båda två och springer efter varandra i full galopp…*hahaha* förtår vad de tycker det är härligt. Shirley trodde först jag skulle sätta på den igen men jag visade tratten och sa att nu lägger vi dom här inne i tvättstugan. Såren är jättefint läkta och syns knappt, skönt.

Idag är yogadags igen på jobbet.  Medicinsk och klassisk…. roligt att de är så populära! 🙂

Jag somnade om i morse och vaknade nu strax före 9. Hade svårt att somna igår och det var tur jag jobbar eftermiddag idag. Nu ska jag gå till affären en sväng och handla lite smått och gott… men det gottiga får bli nyttiga grejor för jag har gått upp till 67 kg i vikt… 3 kilo för mycket. Och det känns….att fläsket försöker lägga till…. har ju slarvat med både mjukt bröd och kaffebröd i veckorna. Tänk att det visar sig så fort.  För jag rör ju på mig och styrketränar också. Men nu så ska jag ta itu med det innan det blir för jobbigt och siffrorna för höga.   Och magmuskler växer ju inte utåt så midjan blir större???  *hahaha*

Önskar er en fin onsdag och må så gott i snögloppet!

*kraam*

mars 4, 2009 - Posted by | 1 yoga, cats, energy, inspiration, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, yoga må bra

3 kommentarer »

  1. Själv har jag stått stilla i vikt nu sen bröllopet, men kläder och allt sitter bättre och bättre och folk tror att jag gått ner sen de såg mig i början av året! Det förvånar, men kanske kroppen ändå drar ihop sig eftersom tiden går.

    Min snart tvååriga katt har aldrig varit speciellt lekfull, mera än utomhus då han älskar att smyga och hoppa fram när vi passerar. Men nu, är han sjövild och leker lika mycket med Tittililas leksaker som hon gör! Det är mars, även en kastrerad katt får vårkänslor, det är tydligt det!

    Ha det bäst denna onsdag!

    Kommentar av Märtagreta | mars 4, 2009 | Svara

  2. Kan tänka mig att de njuter av att kunna springa omkring utan trattar!

    Då får det bli späkning ett tag framöver då…
    Kram!

    Kommentar av Znogge | mars 4, 2009 | Svara

  3. Hej.
    Har följt dig på avstånd ett tag.. Znogge tipsade mig om din blogg då jag oxå är en ”yoga lover”.
    Har lite samma problem med kakor och bullar samt vikten… mina ”mag rutor” vill oxå växa utåt…hihi..

    Ha det gott.

    Kommentar av Nina | mars 4, 2009 | Svara


Kommentera

