Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och mera snö

Igår var jag till Kristinehamn och deltog i meditationskurs med MAria Graflund. Vi pratade om de olika hinder som gör att vi inte lever yogiskt.

Intressant att diskutera vad man kan hitta på för att inte göra det som egentligen är bra, som ger varaktigt resultat om man gör det dagligen.  🙂

Leva i nuet är en ständigt pågående aktion och det är lätta att ”spåra ur” och sätta etiketter på det som händer med hjälp av minnen, föreställningar och känslor.

Det snöade rejält på kvällskvisten och nu har det blivit  helvitt igen men dock töväder. Precis så mycket att det känns som det kvittar att skotta men blir ju lite spårigt om det fryser på. Älsklingen bjöd på en supergod omelett med fyllning när jag kom hem. Han är jätteduktig på att fixa såna där goa rätter. Lyxigt för mig!! 🙂

Kissarna har nu en dag till med trattar på sig. Tänk att de är så duktiga i alla fall. Måste ju vara hemskt jobbigt att inte kunna slicka sig och klia sig som man vill. Såren är ihopläkta fint och det är bara en pytteliten torkad skorpa längst upp på såret och det verkar sitta i skinnet så jag tror det går bra att ta av dom idag egentligen men bäst att vänta ändå eftersom veterinären sa 14 dagar. Själva såret är kanske lite skört och behöver en dag till när nu de borttagna stygnen gjort  att det släppt efter i sårbädden.

Ikväll är det klassisk yoga igen och idag känner jag mig mycket piggare än förra tisdagen då jag avstod från att delta. Har sovit gott i flera nätter och det gör väldig skillnad. Även helgen var behaglig och jag kunde koppla av efter all stress med kissar och jobbsökande.

Har även fått besked nu om att jag får 50% sjukersättning fr o m mars och ej tidsbegränsad. Blir lite mindre i börsen men det är skönt att jag nu kan börja förlika mig med att det är så här det ska vara och jag får känna mig nöjd med att det funkar så pass att jag kan jobba halvtid. För ibland så är ju det på gränsen vad jag orkar med. Så fort det blir något utöver det ”vanliga” så faller jag ju som ett korthus i ork och humör.

Det är det som är det jobbigaste med att ha en hjärna som är ”stött i kanten”  Sånt som jag tycker är roligt att göra blir för mycket och jag får betala med sömnlöshet och värk i kroppen. Nu menar jag inte yogan utan t ex att göra utflykter och vara i större sammanhang som blir för engagerande. För mycket ljud som hela tiden bombarderar hjärnan som redan är full av ”brus”  men ibland så är jag villig att betala med allt jobbigt om det skulle vara nåt alldeles speciellt. Då vet jag ju att det blir som det blir. Måste ju kunna leva i alla fall med glädje någorlunda normal och inte låsa in mig.  Det  kostar att ligga på topp brukar man ju säga  🙂

Nu ska jag käka frukost och ge mig iväg till jobbet. HAr gjort lite solhälsningar idag och varierat mig lite med yogan. Kände för lite mer fysiskt.  Hoppas ni får en bra och fin tisdag och att allt blir som ni vill!

 

***K R A M***

mars 3, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, cats, energy, inspiration, kurser, Medialitet, satansvärk, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, tänkvärt, terapier, winter, yoga må bra

1 kommentar »

  1. Nej inte kan det vara lätt för dina katter att strutta runt med tratt. Jag vet hur jobbigt Herr Hund tyckte det var. Men dessvärre nödvändigt…
    Kram!

    Kommentar av Znogge | mars 3, 2009 | Svara


Kommentera

