Lightyliving

Live now when you are alive

Dagens Dikt av Carola Zettergren

  

Flickan som kunde tala med stenar

det finns en himmel

 som sjunger till huden

eteriskt viskar den

mot nerven i livet

 

undret härvid

alldeles intill

 

jag älskar dig nu

 

hon smeker stenen

urtidsdjuret

 

kysser sina läppar nariga

mot konturerna

sprickorna i den

 

jag känner ditt hjärta

dess tålmodiga slag

genom årtusenden

 

hon vet att det bor

 en själ i stenen

under skrevorna

 

hon har sett när den börjat leva

 

hur ödlorna börjat röra på sig

lojt och trevande

stenens barn

 

samma skenbart starka yttre

men så sårbara mjuka

de skadar sig lätt

 

det är enkelt att rispa i en sten

att såra

ett stensår läker aldrig

 

hon lägger sig

breder ut hela sin kropp

över den varma ärrade ytan

 

jag vet att du gråter

jag vet att stenar gråter

 

vi blir när din puls brister

 

som lava

brinner vi en flod

av rödaste blod

 

skapar oss en annan tid

 

en annan plats

åt alla våra barn

  

gruspentagon

 

 

 

mars 3, 2009 - Posted by | andliga energier, Barn, breathing, children, energy, inspiration, love, poesi dikter

1 kommentar »

  1. hej vännen

    är här och läser dikt. Det är en vacke morgon och jag ska starx gå ut med hundarna även om det egentligen är alldeles för kallt för min smak.
    kram på dig och ha en skön dag

    Kommentar av nika | mars 3, 2009 | Svara


Kommentera

