Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag efter filmpremiär

hugrose
Jag satt verkligen på nålar så gott som hela filmen igenom… karaktärerna var så lika som man kan begära… för det måste ju vara otroligt svårt att gestalta en sån speciell karaktär som Lisbet Selander. Kanske att hon var lite för söt och inte så anorektisk som i boken… men absolut att det var hennes själ.

Mikael Nyqvist var trygg och spelade helt cool trots de många kasten av händelser.. för det hände ju saker hela tiden. Älsklingen som inte läst den första boken tyckte att filmen var jättebra… och jag kan bara hålla med. Det som fattades från boken skulle inte ha tillfört något särskilt mer för innehållet.  Och de otäcka händelserna var OTÄCKA… huuu!

På lördagen solade vi i flera timmar på trappen…. var så skönt och jag fick liten aning solbränna. *hehe*  Söndagen tog vi stygnen på våra kastrerade kattfröknar och det gick riktigt bra. Bassie var helt lugn i husses famn men SHirley fick vi ta i omgångar. Kan nog bero på att B var fetare när hon syddes 0ch smalnat av så hennes stygn satt mycket lösare. SHirleys däremot hade åkt in lite i huden. Men nu så är det klart och på onsdag åker trattarna av. Guu va det ska bli skönt…både för folk och fä!! 🙂

Har skickat in deras ID-nummer till SKK och får väl i dagarna ett inbetalningskort för står jag. Men visst är det bra att de är märkta nu om de rymmer iväg nånstans eller det händer något trist med dom och hittas.

I eftermiddag ska jag på andra delen av min meditationskurs för Maria Graflund. Ska bli spännande vad vi ska gå igenom idag. Vi fick ju lite med oss att fundera över från förra gången och det ska vi väl diskutera idag också. Intressant! Allt utgår ju från Patanjalis Dagbok och Maria har en bok som Sri Sri Ravi Shankar skrivit om den och en tolkning från hans sätt att se på det hela.  Peace love and understanding! 🙂

http://www.srisri.org/

På jobbet har jag fått flera som vill få en genomgång i medicinsk yoga och jag tar med dom till vår träningslokal där det finns speglar. Då kan de se hur de gör… för ofta när man blundar upplever man att man gör på ett sätt och det motsvarar inte verkligheten.  I vårt blad Pulsen som ges ut varje månad på sjukhuset har jag skrivit om att medicinsk yoga nuhar premiär på sjukhuset och om IMY där jag gått min utbildning som medicinsk yogainstruktör för vårdande personal. Ska bli kul att se om det får gehör inom vården.

Nu ska jag vila en stund innan eftermiddagens ivägfärd.  Må så gott !!

*varma kramar**

mars 2, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, andliga energier, auran, axelsons, cats, inspiration, love, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, trötthet, yoga må bra | , , ,

2 kommentarer »

  1. Då vet jag att det finns hopp om att vi får en hyfsad fredagskväll!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | mars 2, 2009 | Svara

  2. Just passing by.Btw, you website have great content!

    ______________________________
    Don’t pay for your electricity any longer…
    Instead, the power company will pay YOU!

    Kommentar av Mike | mars 2, 2009 | Svara


Kommentera

