Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och yogagrupper

Somnade inte förrän framåt halv 2 i natt men sov 5 timmar i sträck i alla fall så jag känner mig skapligt utvilad. Blir väl efter yogan sen som jag kommer bli astrött. Får se till att komma i säng i tid och inte kolla på TV och bli upprymd på kvällen. 

Det var ett klokt val att inte gå på yogan igårkväll för jag behövde lite lugn och ro. Skönt att jag lyssnar på kroppen.

Idag har jag i alla fall bäddat rent i sängen och vädrat med vårluft. Mm..så speciell doft på våren.. när det är mildväder. Eldar i pannan och umgås med kissarna. De mår jättebra och nu är det bara några dagar till så ska vi ta bort stygnen och de får ha trattarna några dagar till efter det så de inte frestas att slicka på det nyläkta. Kan tänka mig att det kliar lite. De brukar få ta av sig trattarna och så sitter jag med dom när de slickar sig väldeliga på hela kroppen och när de försöker närma sig såret lägger jag ett finger över det bara så de kan slicka runt om. Det funkar bra och de få lite utlopp för sitt tvättande. 🙂 Kan ju förstå att det måste vara förskräckligt att inte kunna tvätta sig… för kissar är väldigt noga med hygienen.

Nu ska jag ta och ta en liten lugnande meditation och sen käka lite innan jag ger mig av till jobbet. Hoppas de har något trevligt att komma med i nyhetsväg..vore väldigt kul som omväxling. 🙂

Må så gott allesammans och tack för alla mail och uppmuntrande kommentarer! Det värmer och stärker…tack tack…  ***tusen kramar och varma tankar***

hearts3

februari 25, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, auran, body harmony, breathing, den innersta källan, energy, Familj, inspiration, kurser, love, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, våren, yoga må bra | ,

2 kommentarer »

  1. Själv tycker jag att doften av sängkläder som fått torka ute är helt underbar. Men det är ju lite tidigt än…

    Kram!

    Kommentar av Znogge | februari 25, 2009 | Svara

  2. Och jag som fick ”tvinga mig” till att tänka positivt när jag gick hemåt i snöslasket från frissan… Tyckte vädret liknade pi.. (så jag nästan säger…) fast jag blev fin i håret. Kramar!

    Kommentar av skatanstankar | februari 25, 2009 | Svara


Kommentera

