Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och hjärntrött………….gaah..

Ja, ikväll stannar jag hemma från yogan…orkar inte ta mig iväg…så himla trött! Har väarit för mycket för mig nu. Både med jobb, hemma med katter, kurs och lite annat som händer men jag inte kan sätta ord på än. Min yogalärare sa att det är bra att jag lyssnar på kroppen och knoppen… och den verkar gallskrika…vill bara sjunka in i dimman och flyta bort.  usch.. var länge sen jag kände så här. Kommer så plötsligt varje gång…. men det är väl som med gamla bilar…de går och går… och så ..plopp…stannar de….och man får fixa dom? Har även fått besekd nu från FK om 50% sjukersättning tillsv. Kanske den långa ovissheten om allt som nu börjar visa sig. 

Sen mitt jobb som jag måste söka och hur blir det då med de 50% som jag blivit sjuk från? Har ju jobbat heltid i många år… får så olika besked… att jag har en heltid i botten och är man deltidsjuk så ändras ingenting……… men om jag nu måste söka min egen tjänst?? Då har jag ju sökt en halvtid…. fattar inte att det ska vara så himla konstigt.

En annan kollega som hade heltid men blivit sjuk 25 %  ska vara tvungen skriva på att tjänsten konverteras till 75%.   Och så säger man att man strävar efter att alla ska jobba 100%?? 

Nääe…jag orkar inte tänka på alla turer som är inom jobbisfären. Hörde att landstinget ska spara flera hundra miljoner till fram till 2011. Hmmm….va blir dää????

Kissarna mår bra och det är bara tratt och stygn som hindrar dom från att vara som vanligt. Är så glad för att det gått bra för dom. Mina små katttöser…*hihi*

Hoppas ni får precis som ni vill och att det är till det bästa!

*kraam*

februari 24, 2009 - Posted by | cats, energy, Familj, inspiration, planering, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, yoga må bra |

2 kommentarer »

  1. Det ääär konstigt. Trots att jag varit tre veckor i Thailand och bara haft kul och vilat och haft det varmt och skönt… är jag så trött. Först skyllde jag på tidsomställning… den kan nog spela in… Men det är kanske lite vårtrötthet också… Hoppas du snart känner dig piggare… med ljuset.. och som sagt… jag håller tummarna för jobbet. Kramar!

    Kommentar av skatanstankar | februari 24, 2009 | Svara

  2. Det är verkligen rörigt med regler som berör arbetstid, sjukskrivning och annat.
    Hur som helst var det klokt att du stannade hemma för lyssna på kroppen är otroligt viktigt!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | februari 24, 2009 | Svara


Kommentera

