Lightyliving

Live now when you are alive

Gäsp…måndag igen…

och kissarna har hämtat sig bra. Bassey var jag tvungen tvångsmata med honungsvatten på fredagen för hon var fortfarande så slö och ville ingenting. Men piggade på sig när hon fick i sig vätska. Tror det var chocken över att ha en tratt på sig som hon verkade tro domedagen var kommen. Men Shirley har ju haft det för inte så längesedan när hon skadade svansen så hon bryr sig inte om den värst mycket. 🙂 Nu käkar de friskt och går på lådan ordentligt…bra medlåda så man ser att det kommmer det som ska.

I kväll ska jag på en meditationskurs i yoga för Maria Graflund. Ska bli spännande att vara med på. Ska ha med mig en skrivbok och penna stod det i mailet…samt filt och yogamatta.

På jobbet har jag nu skickat min ansökan på min tjänst som friskvårdare och får hoppas att det blir jag som får den. :-/ ) (

Nu ska jag ta av trattarna en stund så de får slicka sig och göra sig fina. men får passa så de inte av en hel händelse råkar komma emot MAGEN med ståltrådsrosetter. De ser så himla oförstående ut när jag knuffar undan dom …precis som de är heeelt oskyldiga…vadå?? tänkte jag??   *haha* ja kära nån. Tror de är rätt smarta de där kissarna i alla fall. 🙂

Må så gott och ta hand om er!

*kraam*

februari 23, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, cats, energy, inspiration, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, yoga må bra | ,

4 kommentarer »

  1. Det blir säkert du som får den… din tjänst. Jag håller tummarna som bara den. Den där meditationskursen lät spännande… Må gott själv önskar Skatan

    Kommentar av skatanstankar | februari 23, 2009 | Svara

  2. Håller tummarna för att det är du som får tjänsten. Hmm.. undrar hur du lyckades med honungsvattnet? Kram!

    Kommentar av agapanthus | februari 23, 2009 | Svara

  3. Vissar djur blir som förbytta när de får tratt på sig. Det tog Herr Hund ett par dygn att börja äta och dricka så det var en ynklig stackare vi hade hemma. Jag tror jag ska köpa en sådan där uppblåsbar krage i stället! De lär vara enormt bra.

    Lycka till med ansökan. Av din blogg att döma låter det som en tjänst för dig!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | februari 23, 2009 | Svara

  4. Honungsvattnet? jo..jag tog lti epå en tesked och höllmot mungipan…och samtidigt höll i tratten så hon inte kom undan med huvudet…fasst försiktigt..och då öppnade hon munnen liksom och jag hällde in det i munnen..och då slickade hon i sig…

    Kommentar av Moniqa | februari 24, 2009 | Svara


Kommentera

