Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och sovmorgon gääääsp

Ja, helt otroligt att jag sov ända till halv åtta. Känns som hela förmiddagen försvunnit ur mitt grepp. Men hade svårt att somna igår, tankarna går runt i skallen hela tiden och jag hamnar i allt möjligt som jag ska reda ut.

Idag är det i alla fall skönt att det är yogaklasser på eftermiddagen som jag ska leda. Det är så jättekul och de verkar så nöjda mina elever. 🙂

Igår var jag på egen yoga för Maria Graflund, Yogastudion, och hon pratade om de 7 olika som vi upplever världen med. Ska se om jag kommer ihåg alla… Jo…

Kroppen…………… utan den skulle vi inte känna något fysiskt

Andningen……utan den funkar inget

Sinnet…………. som påverkas av både kropp och andning

Minnet……….. som skyddar oss för att upprepa det som är skadligt för oss eller att komm aihå det som är bra

Intellektet…….  som ger oss möjlighet att lära och förstå

Egot………….. som är bra när det hindrar oss att  ”hoppa rakt ut”  men som även kan begränsa oss skadligt när det får övertaget och vi låter rädsla styra våra liv och står för att sära oss och dela in oss

Självet…………. den oförstörbara innersta kärnan som är vi.. som aldrig ändras och förenar oss. Den gudomliga om man så vill kalla det energin som genomsyrar oss och som har all kunskap egentligen men vi är dåliga på att lyssna inåt..

Och att andningen är det ultimata att använda är ju då ganska förståeligt…hur skulle man annars kunna leva eller kunna förändra? 

På måndag ska vi börja en meditations- och yogafilosofisk kurs med Maria Graflund om dessa frågor. Ska verkligen bli spännande! Har tur att det är flera från KArlskoga som ska med så vi kan samåka.  Härligt!

Nehepp… nu ska jag ta itu med dagen…. och önska rer en skön och fin onsdag. Hoppas allt blir som ni vill!  *kramar i mängd från en östra kanten av Värmland**

18_96572image

februari 18, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, andliga energier, auran, body harmony, breathing, den innersta källan, dreams, energy, inspiration, kurser, omvandling, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, tänkvärt, terapier, utmaning, yoga må bra

1 kommentar »

  1. Hoppas du får ordning på alla tankar och begrepp som ska redas ut. Ibland blir det lite mycket som ska stämma…

    Lycka till med eftermiddagens lektioner!

    Kram!

    Kommentar av Znogge | februari 18, 2009 | Svara


Kommentera

